Reminder: Marslanding vanavond

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Even ter herinnering, spanning en sensatie. Vanavond staat de landing van de Marsrover Perseverance gepland. Aan boord van de rover bevindt zich de drone Ingenuity. De eerste testvlucht met deze drone staat gepland rond 19 maart.
 
Ik zit er al klaar voor! Echt superspannend allemaal. En wat een prestatie, ongeacht of de landing goed gaat of niet..

Ondertussen zie ik op twitter al leuke grappen voorbij komen vanuit de dronesector:

"I hope NASA remember to reset the home point before that first takeoff. Plus doing the compass dance with a robotic arm is going to be tricky... "

waarop iemand anders zegt:

"In DJI world, there would be a FW and GEO No-Fly Zone update needed first..."
 

Dit is toch wel heel gaaf!

En een interessante uitdaging, de marsatmosfeer heeft maar minder dan 1% van de luchtdruk op aarde!
Kun je nagaan wat dit vraagt tav het hefvermogen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Hier staat de stream klaar:


Volgens mij begint de uitzending vanavond om 19:15 uur GMT (20:15 uur bij ons).


Enneh, voor de geocachers onder ons: Travelbug :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Yes! Veilig geland!

Voor de liefhebber hier nog een leuke en informatieve video van YouTuber en oud-NASA medewerker Mark Rober.

 
En geluid. Nou ja, niet veel (nog). Even wachten op eerste dust devils in de buurt..

 
Nu we toch los gaan op de Mars missie.

NASA vangt alle signalen op met een array van antennes die over de wereld verspreid staan, het zogenaamde Deep Space Network. Zie linkje.
Ik zag vanmiddag nog signalen van de Perseverance binnenkomen om schotel 63 en 55 in Madrid.

 
Hier een video waar nog wat technische details van de drone worden gegeven. Mind blowing.

 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL