RDW heeft de site aangepast voor de registratie vanaf 31 december

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
En volgens die informatie is het Ierse bewijs van afleggen van het Europees theorieexamen dus niet bruikbaar bij RDW, want je kunt bij de RDW alleen een exploitantnummer aanvragen; voor enig vliegbewijs is een link nodig naar de RDW website die je ontvangt in de email van een in Nederland erkende vliegschool, en uit Ierland krijg je een dergelijke mail/link niet.

Maar als je aan A1/A3 voldoende hebt, hoef je ook geen Nederlandse cursus te doen, maar kun je gewoon bij RDW je operator ID aanvragen, dit op je drone zetten, en vliegen met je Ierse A1/A3 certificaat.
 
Laatst bewerkt:
En volgens die informatie is het Ierse bewijs van afleggen van het Europees theorieexamen dus niet bruikbaar, want je kunt bij de RDW alleen een exploitantnummer aanvragen; voor enig vliegbewijs is een link nodig naar de RDW website die je ontvangt in de email van een in Nederland erkende vliegschool, en uit Ierland krijg je een dergelijke mail/link niet.
Ik denk dat daar binnen een maand wel een correctie op komt. Volgens de Europese wetgeving moeten ze hem wel gaan accepteren.
Ik heb vandaag op het intranet al we gelezen, dat de opsporing en handhaving komt te vallen onder verantwoording van het ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport). Binnen de 'normale' straat politie is er gewoon geen kennis van deze zaken.

Ben benieuwd hoe de komende tijd alles gaat lopen.
 
Verdorie, moet ik dus eerst nog een eHerkenning gaan regelen om als bedrijf te kunnen registreren...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: virgilc
Verdorie, moet ik dus eerst nog een eHerkenning gaan regelen om als bedrijf te kunnen registreren...
Had je die nog niet?? Volgens mij is het nog redelijk snel aan te vragen.

Maar kost allemaal weer onnodig veel tijd.
 
Had je die nog niet?? Volgens mij is het nog redelijk snel aan te vragen.

Maar kost allemaal weer onnodig veel tijd.
Nee, die had ik nog niet. En ik lees nu dat zo'n eHerkenning me ook weer een paar tientjes per jaar gaat kosten. Misschien dat ik me lekker als particulier ga aanmelden...
 
Ik heb net ingelogd met DigiD, mijn emailadres, telefoonnummer en verzekeringsgegevens ingevuld, betaald met iDeal, en daarna kreeg ik alleen een nieuw inlogscherm voor DigiD te zien.

Leek niet te werken, maar mailtjes doen er gewoon best wel heel lang over.

Ik heb nu NLDkzgli3kji#### als exploitantnummer. Morgen op/in drones gaan zetten.

En nee, je kunt dit niet misbruiken, want de laatste paar letters hebben jullie niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn exploitantnummer ook binnen.
@peSHIr : ik zou je nummer toch maar weghalen. Jij bent verantwoordelijk voor alle drones met dat nummer....
 
Even zelf aanvragen en alles even lezen.
Het nummer is nog drie letters langer dan dit speciaal om dit soort dingen te kunnen doen (staat ook al op mijn LinkedIn-profiel) zonder misbruik in de hand te werken.
Ik heb het allemaal doorgelezen, maar als mijn Drone met jouw nummer NLDkzgli3k****** erop op iemands hoofd valt, bij wie zal dan de politie op de stoep staan?

de drie extra letters helpen je alleen als jij wilt bewijzen dat dit nummer van jou is, en niet van mij (Bijvoorbeeld als jij je drone bent kwijtgeraakt). Maar degene die dat kan controleren is de rdw, en die weten jouw naam ook al opbasis van de code zonder de drie extra letters.
ik snap dus niet welk misbruik er wel mee voorkomen wordt...

lees ook maar hier:

Maar omdat er flinke financiële en juridische risico’s aanzitten voor je club, wanneer zich een incident voordoet als één van je leden met je verenigings-exploitantennummer buiten clubverband vliegt, adviseren we jullie om dat NIET te doen. Je kan hier namelijk niet altijd de controle over houden.
Over welke risico’s gaat het dan? De houder van een verenigings-exploitantennummer wordt namelijk aansprakelijk gesteld en verantwoordelijk gehouden voor niet-toegestane activiteiten of incidenten buiten het veld, door haar leden.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels ook mijn nummer. Bij het aanbrengen van nummer op drone moet je de laatste 3 cijfers weglaten. Geldt dat ook voor het inprogrammeren?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Heb hem ook binnen. Direct examen A1-A3 gemaakt en wacht nu op de link van rdw om deze te verkrijgen. Daarna ga ik verder met A2
 
Zojuist bij de RDW mijn Exploitantnummer gehaald en op de drone geplakt. Mijn Vliegbewijs had ik onlangs al in Ierland gehaald. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik vlieg als particulier met een Bebop2 (A1/A3)
 
Direct examen A1-A3 gemaakt en wacht nu op de link van rdw om deze te verkrijgen. Daarna ga ik verder met A2

Dacht ik ook, maar mailtje DDA noemde dat het mogelijk een aantal werkdagen kon duren na behalen van het examen dat je de mail zou krijgen met de RDW-link, dus ik denk dat ik na wat klusjes vandaag (oliebollen halen) direct aan A2 begin zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: virgilc en Jroose79
In de DJI fly app, kan ik bij identificatie slechts 10 karakters invullen. Heb maar bij informatie veld ingevuld. Andere oplossing?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Zojuist bij de RDW mijn Exploitantnummer gehaald en op de drone geplakt. Mijn Vliegbewijs had ik onlangs al in Ierland gehaald. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik vlieg als particulier met een Bebop2 (A1/A3)
In #2 schrijft peSHIr het volgende :
volgens die informatie is het Ierse bewijs van afleggen van het Europees theorieexamen dus niet bruikbaar.

Hoe zit dat nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.