RC laad telefoon op

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ronald de Ronde

New Member
Lid geworden
9 mei 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
65
Locatie
Rotterdam
Ik heb sinds een week een Mavic pro .als ik de RC inschakel dan laad de RC mijn telefoon op . Ik heb een Samsung A5 .hierdoor is de RC snel leeg. Is dit normaal of kan het ook anders?

Verzonden met mijn SM-A520F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb sinds een week een Mavic pro .als ik de RC inschakel dan laad de RC mijn telefoon op . Ik heb een Samsung A5 .hierdoor is de RC snel leeg. Is dit normaal of kan het ook anders?

Verzonden met mijn SM-A520F en de Dronepilots.nl app

Ik heb het ook met mijn Android tablet, heb al overal gezocht en tips van anderen forumleden uitgeplozen maar ik kom er niet uit!
Heb er gelukkig met mijn iPhone geen last van!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Even zoeken in de eerdere berichten. Er is eerder over geschreven.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Er lijkt in de opties van de DJI 4 Go app een switch te zitten om te bepalen of dit wel of niet gebeurt. Nooit zelf naar gezocht, want Spark controller gaat zoveel langer mee dan de drie Spark accu's die ik heb (zelfs met een keer in het veld opladen met de charging station) en mijn OnePlus 3 met scherm op volle sterkte. Laat die controller de telefoon maar lekker bijladen juist..
 
Dit is een probleem van de Mavic pro en ik heb hier na veel zoeken geen oplossing voor gevonden. Het enige wat je kan doen is zorgen dat je telefoon/tablet helemaal geladen is als je gaat vliegen. Op die manier lukt het mij makkelijk om 3 accu's leeg te vliegen met de controler.
 
Ik heb ook een Mavic Pro en Samsung telefoon. Of de RC de telefoon oplaadt weet ik niet, want ik zorg altijd dat de telefoon helemaal vol is. Na 3 batterijen vliegen is de RC nog ca 35% vol. Of dit extreem laag is weet ik niet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je telefoon onder de 40% accu percentage komt, gaat de remote je telefoon automatisch laden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb nu een Samsung Galaxy Tab A8 gekocht voor mijn mavic pro.
Als ik hem aansluit via de USB aansluiting blijft de tablet zich opladen via de RC.
Als ik hem ernaast leg en dan het originele DJI RC kabeltje gebruikt werkt deze prima.
Ligt dit aan het mee geleverde oplaad kabel van Samsung of aan mijn USB aansluiting......

Heb overigens de andere berichten ook terug gelezen. De rc en de tablet allebei op 100%
Ik heb ook gezocht in het menu op de app. naar de mogelijkheid om het uit te schakelen, deze kon ik overigens niet vinden en heb ook een andere menu indeling dan waar iemand een voorbeeld van gaf dmv een printscreen afb.

Weet nu niet of ik verlengde kabels moet kopen om niet de usb te hoeven te gebruiken maar vanaf de zijkant van de RC of dat ik een andere kabel nodig heb voor de tablet........