Racequad bouwen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Heb je de ESC + motoren al eens omgewisseld? (dus linksvoor naar rechtsachter en rechtsvoor naar linksachter)
Of ben je er zeker van dat dit aan de cc3d ligt?

Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad, bleek dat 1 motor kortsluiting maakte. (dook voorover en tolde lichtjes om zijn as)
Maar kon je hem toen wel rustig laten hoveren? Want ik kan in principe gewoon vliegen alleen niet vol gas...

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik kon met de defecte motor niet fatsoenlijk hoveren, ging wel de lucht in maar niet lang...

Ik weet niet wat je ervaring is dus als je de onderstaande dingen al geprobeerd hebt excuus.

Als je de drone op stroom zet zonder props en een beetje gas en je kantelt hem vervolgens, slaan de juiste motoren aan?

Heb je al deze stappen allemaal doorlopen?
 
Ik kon met de defecte motor niet fatsoenlijk hoveren, ging wel de lucht in maar niet lang...

Ik weet niet wat je ervaring is dus als je de onderstaande dingen al geprobeerd hebt excuus.

Als je de drone op stroom zet zonder props en een beetje gas en je kantelt hem vervolgens, slaan de juiste motoren aan?

Heb je al deze stappen allemaal doorlopen?
Mijn ervaring is nul. Dus je excuses hoef je niet aan te bieden want ik ben blij met iedere tip en advies die ik krijg. Liever dit dan geen reactie

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben er klaar mee. Ik heb een andere flightcontroller en esc's besteld. Eens kijken hoe dat gaat...

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb onlangs mijn tweede drone gebouwd en liep tegen een soort gelijk probleem aan. Alleen bij vol gas dook hij naar rechtsvoor.
Wat het bij mij opgelost heeft is dat ik het maximale gas van 100% naar 90% heb gezet, theorie hier achter is dat je FC geen ruimte meer heeft om te corrigeren als hij met open gas al het beschikbare vermogen aanspreekt.
 
Ik heb onlangs mijn tweede drone gebouwd en liep tegen een soort gelijk probleem aan. Alleen bij vol gas dook hij naar rechtsvoor.
Wat het bij mij opgelost heeft is dat ik het maximale gas van 100% naar 90% heb gezet, theorie hier achter is dat je FC geen ruimte meer heeft om te corrigeren als hij met open gas al het beschikbare vermogen aanspreekt.
Ik heb afgelopen week een nieuwe flightcontroller binnen gekregen alsmede nieuwe (betere) esc's. Ik ga deze monteren en kijken wat er gebeurd. En anders ga ik denk ik hetzelfde doen als wat jij gedaan hebt. Thanks!

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: gijs1
Ik heb onlangs mijn tweede drone gebouwd en liep tegen een soort gelijk probleem aan. Alleen bij vol gas dook hij naar rechtsvoor.
Wat het bij mij opgelost heeft is dat ik het maximale gas van 100% naar 90% heb gezet, theorie hier achter is dat je FC geen ruimte meer heeft om te corrigeren als hij met open gas al het beschikbare vermogen aanspreekt.

Dit soort problemen kan je voorkomen door elke esc handmatig te kalibreren via je ontvanger op kanaal drie bij deze een filmpje als je zo al je esc kalibreert zal je zien dat deze problemen over zijn. Gebruik je als flight controller apm 2.8 dan jumper 1 verwijderen of esc zonder Beck gebruiken. Gebruik je qroundstation of mission planner ook de kalberatie van deze programma's gebruiken na de aparte kalberatie via ontvanger om alle esc instelingen te laten herkennen door de flight control



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Falco
Dit soort problemen kan je voorkomen door elke esc handmatig te kalibreren via je ontvanger op kanaal drie bij deze een filmpje als je zo al je esc kalibreert zal je zien dat deze problemen over zijn. Gebruik je als flight controller apm 2.8 dan jumper 1 verwijderen of esc zonder Beck gebruiken. Gebruik je qroundstation of mission planner ook de kalberatie van deze programma's gebruiken na de aparte kalberatie via ontvanger om alle esc instelingen te laten herkennen door de flight control



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Thanks, toevallig heb ik wat nieuwe spullen gekocht en wilde ik dit weekend weer eens rommelen. Dus ga eens kijken en proberen...

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app