Raar telemetrie gedrag tijdens de vlucht Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.725
Waarderingsscore
670
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Vanavond ben ik even gaan vliegen waarbij ik ook even de Sport-mode heb gebruikt, wat ik normaliter weinig doe.

Tijdens de twee vluchten die ik gemaakt heb bevroor op een zeker moment de telemetrie van de vlucht (werd niet meer geüpdatet) in de DJI Fly app, terwijl de videobeelden vanuit de drone wel gewoon op mijn smartphoneschermpje binnen kwamen. Kortom, de app was niet bevroren. Ook reageerde de drone gewoon verder goed op de RC.
Ik heb tijdens de vluchten enkele dingen geprobeerd, zoals het loshalen en weer bevestigen van de USB-kabel (dit haalde niks uit) en het stoppen en opnieuw opstarten van de app (dit loste het probleem dan op). Ik had de indruk dat het probleem optrad als ik terugschakelde van de Sportmode naar Normaal.

Herkent iemand dit en wie weet wat er aan te doen is?
 
Dan bedoel je hoogte en dergelijke niet meer geüpdate?

klinkt niet fijn idd….

ik heb ook een mini 2, nog geen issues ondervonden, maar ook niet echt limieten opgezocht.

sucks…
 
Dan bedoel je hoogte en dergelijke niet meer geüpdate?
Klopt. Vandaag even de DJI Fly app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vanavond één vluchtje gemaakt en daarbij geen problemen meer gezien. Nu maar hopen dat dat zo blijft.... ;)
 
Inmiddels heb ik verder getest en de issue kwam terug.

Ik weet nu van het DJI forum dat de app versie 1.4.8 (1020) die ik gebruik niet de beste is en dat het een veel meer gehoorde klacht is bij deze versie. :confused:

Er is een Beta versie in omloop, en dat is de versie 1.4.8 (1185) en die zou beter zijn:

Ik ga dat binnenkort nog testen.
 
Dát valt me dan weer tegen van een bedrijf als DJI: updates uitbrengen waar fouten in zitten.
Als radioamateur gebruik ik enkele Japanse Icom zend/ontvangers, die ook regelmatig worden geupdate. Altijd foutloos. Net als mijn tablets en telefoons, nooit updates met bugs voor zover ik me kan herinneren.
Windows, ja, dat is een ander verhaal... :)
 
Windows, ja, dat is een ander verhaal... :)
Ja, vooral Windows ME (Millennium Edition) was een regelrechte ramp. ;)

Maar om even terug te komen op de Fly App versie 1.4.8 (1185):
Ik heb nu drie vluchten gemaakt met deze versie, en daarbij meerdere malen geschakeld tussen de verschillende speed-instellingen, en ik heb geen problemen meer gezien.
We zullen het eerst even afkloppen, maar het ziet er dus goed uit.

Link naar het bericht op het DJI forum met de verwijzing naar deze Fly App versie: Telemetry freezing on Mini 2
 
Laatst bewerkt: