Mini 2 QuickTransfer mode

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dronexpress

New Member
Lid geworden
3 mrt 2021
Berichten
17
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
46
Locatie
Zuid Holland
Goedenavond,

Kan iemand uitleggen wat het voordeel is van de QuickTransfer mode? Wanneer ik namelijk aan het filmen/fotograferen ben met de Mini2 worden de de media bestanden al automatisch opgenomen in mijn Galerij (Samsung S9)
 
Is het bij de Mini 2 ook nog zo dat wat je tijdens vliegen ziet (en wat er op je telefoon/tablet opgeslagen wordt) van lagere kwaliteit is (en met geluid van rond je telefoon) dan de filmbeelden die door de drone zelf op intern geheugen of geheugenkaartje (zonder geluid) worden opgenomen?
 
Is het bij de Mini 2 ook nog zo dat wat je tijdens vliegen ziet (en wat er op je telefoon/tablet opgeslagen wordt) van lagere kwaliteit is (en met geluid van rond je telefoon) dan de filmbeelden die door de drone zelf op intern geheugen of geheugenkaartje (zonder geluid) worden opgenomen?
Ja, op de telefoon wordt dat opgeslagen met 1280X720
b.v kort filmpje (2.7K 60 frames/sec) is op de telefoon 6Mb terwijl op de SD dat 2720X1530 en 213Mb is.

Beiden zijn trouwens zonder geluid tenzij er een verborgen microfoon in de Mini 2 zit ;)
 
Beiden zijn trouwens zonder geluid tenzij er een verborgen microfoon in de Mini 2 zit ;)

Lees nog eens terug: normaliter met de DJI apps neemt de telefoon/tablet geluid op (dit is een optie volgens mij ergens, die je aan of uit kunt zetten instellingen?), dus de kleinere cache-filmpjes hebben dan geluid van de omgeving van de piloot en de high resolution opnames op de drone hebben dan uiteraard geen geluid.

Nou ja, uiteraard? Ik heb filmpjes gezien van de nieuwe DJI FPV waar juist werd geklaagd over niet alleen de props in beeld maar ook over de motorherrie. Weet dus niet of de FPV wel een microfoon aan boord heeft... Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ook de mp4 op de telefoon is zonder geluid aangezien dit dezelfde (maar dan kleinere resolutie) is van de SD opgeslagen versie.

Lees nog eens terug: normaliter met de DJI apps neemt de telefoon/tablet geluid op (dit is een optie volgens mij I ergens, die je aan of uit kunt zetten instellingen?), dus de kleinere cache-filmpjes hebben dan geluid en de high resolution opnames op de drone hebben dan uiteraard geen geluid.

Nou ja, uiteraard? Ik heb filmpjes gezien van de nieuwe DJI FPV waar juist werd geklaagd over niet alleen de props in beeld maar ook over de motorherrie. Weet dus niet of de FPV wel een microfoon aan boord heeft... Iemand?

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
'Probleem' opgelost Dronexpress?
Je telefoon neemt Drone films met beperkete resolutie op.

Neem je b.v. met 4K 30fps op dan zul je die vanaf je SD Card moeten halen dmv QuickTransfer of je Drone/SD card direct via USB.