Provincie Zuid-Holland in de bocht

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Kijk dat openings-shot. :eek:
Wie wijst de Provincie even op de regels?

 
  • Leuk
Waarderingen: PA7DA
Gewoon een flatgebouw aan de overkant, of een helikopter
 
Hij heeft het nog gedaan ook, top Wiebe.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Zolang er geen slachtoffers vallen zal de overheid niets doen aan dit soort beelden. Het zijn er inmiddels zo veel dat het ook niet te handhaven valt. Natuurlijk is het niet oké. Maar er is altijd iemand die het doet.
Ik werd gevraagd voor een film welke voor commerciële doeleinden zou worden gebruikt. Samen met een video productie bedrijf voor de grond shots een offerte gemaakt. Werd tijdens de bespreking weggelachen , hoe we het dorsten te vragen
Nu maandje of wat later staat de video online. Incl drone beelden gemaakt gezien de kwaliteit door het zoontje van een goede kennis.
En wie gaat meneer er op aanspreken ? Hij had er maling aan belachelijk vond ie het dat je minimaal roc-l moest hebben en een dure verzekering. Dus ook ik heb mijn twijfels over de toekomst van geregistreerd Drone gebruik.


Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Mijn vraag wel is of daar zomaar gevlogen mag worden binnen de no fly zone van Den Haag en Wassenaar.

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
@klaas We kennen allemaal de verhalen over opdrachtgevers die geen idee hebben van regelgeving of er bewust lak aan hebben. Sterker nog, als ik voor mezelf spreek, dan ben ik daar inmiddels wel aan gewend. Daarom probeer ik me daar niet meer druk om te maken.

Waar ik me wel druk over maak is het feit dat een overheidsorganisatie (de provincie ZH in dit geval) lak heeft aan de regels, of zich inlaat met een videoproductiebedrijf dat de regels negeert. Vliegen boven een druk kruispunt is echt een no go en wat @PA7DA zegt, het gaat ook nog eens om een nofly-zone (EHP26 om precies te zijn). Dat er regels zijn, prima, maar als van ons burgers verwacht wordt dat we die regels respecteren, dan moet de overheid het goede voorbeeld geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM en peSHIr
@klaas We kennen allemaal de verhalen over opdrachtgevers die geen idee hebben van regelgeving of er bewust lak aan hebben. Sterker nog, als ik voor mezelf spreek, dan ben ik daar inmiddels wel aan gewend. Daarom probeer ik me daar niet meer druk om te maken.

Waar ik me wel druk over maak is het feit dat een overheidsorganisatie (de provincie ZH in dit geval) lak heeft aan de regels, of zich inlaat met een videoproductiebedrijf dat de regels negeert. Vliegen boven een druk kruispunt is echt een no go en wat @PA7DA zegt, het gaat ook nog eens om een nofly-zone (EHP26 om precies te zijn). Dat er regels zijn, prima, maar als van ons burgers verwacht wordt dat we die regels respecteren, dan moet de overheid het goede voorbeeld geven.

Helemaal met je eens.



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Zolang er geen slachtoffers vallen zal de overheid niets doen aan dit soort beelden.
Dit gaat nog een stap verder dan dat er niet gehandhaafd wordt. Hier is de handhaver zelf in overtreding.
Dit is de wijkagent die thuis zijn eigen wietzoldertje heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: BRC, peSHIr en klaas