Programma videobewerking

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Peter Wauters

New Member
Lid geworden
13 jul 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
62
Locatie
Asse
Beste allen,
Daar ik totaal nieuw ben en een nieuwe uitdaging heb gevonden i/h dronevliegen als 60 jarige heb ik een vraag. Ik toer regelmatig met de camper zowel binnen als buitenland, daar schiet ik graag enige beelden van de locatie, enkel weet ik niet goed welk programma te gebruiken voor het bewerken van de gemaakte video's en foto's. Kan hier iemand mij enige raad verschaffen a.u.b.
Alvast bedankt
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Hallo Peter,
Hier op het forum is al diverse keren gevraagd over een videobewerkingsprogramma.
Probeer de zoekfunctie op het forum en ik weet zeker dat je wat gaat vinden.
 
Hoi Peter,

Het ligt er ook helemaal aan wat je allemaal wil kunnen doen met het programma.
Gaat het alleen om wat losse clips aan elkaar te monteren en eventueel een muziekje eronder, of wil je echt gaan editen met beeldverbetering.
Gratis programmas zijn bijv. OpenShot en Easy Movie Maker, hier kan je als niet te veeleisende beginner waarschijnlijk prima mee uit de voeten.
 
Met de DJI Fly App kun je al simpele montages maken. Met iMovie (gratis op je iPhone of iPad) kan al wat meer. De top voor het gebruik op iPad is echter LumaFusion. Ik gebruik dat al bijna 3 jaar. Kost maar €30 en is zeer uitgebreid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Professionals gebruiken Adobe Premiere Pro, maar daar zijn uiteraard kosten aan verbonden. Online vind je ook veel gratis en nuttige informatie over het gebruiken van dit programma.
 
Niet uitsluitend Adobe Première. Ook Final Cut Pro. Eenmalig €330. En DaVinci Resolve. Zeer uitgebreid én gratis. Al deze drie programma’s hebben wél een stijle leercurve. Ik gebruik FCP al zo lang als het bestaat. Super programma!
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Hallo Peter ik werk in middels met Pinnacle 24 en dat bevalt mij uitstekend en werk al jaren met Pinnacle
er staan heel veel filmpjes op You tube als voorbeeld en de goedkoopste uitvoering is al goed te gebruiken en als het goed bevalt kan je het altijd nog uitbreiden naar en volledige versie ik wek al tijden met ultimate 24 met oneindige mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivy