Mavic Air 2 problemen verbinding mavic air 2 hoe los ik dit op ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rick Claassen

New Member
Lid geworden
18 mei 2020
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
24
Locatie
brabant
hallo allemaal,

mijn naam is rick claassen
ik ben 20 jaar en nieuw in de drone wereld.
ik had eerst een mavic mini gekocht, maar dit was het voor mij toch net niet en wilde toch een betere.
toen heb ik een mavic air 2 gekocht met de fly combo erbij

deze bevalt mij super en de camera is ook super.

alleen staat er 6 km voorgeschreven alleen na 600/700 meter is het al weak signal en zwart beeld en komt hij terug.

ik vlieg dan op vliegtuigstand en 2.4ghz maar dat maakt niks uit.
nieuwste firmwear.

heeft iemand ook deze problemen of weet iemand een oplossing.

ik heb geen zin om met versterkers enal tegaan werken want deze werkt niet via wifi dus ik zou eigelijk al niet deze problemen moeten hebben. ik hoef er ook geen 6 km mee weg maar vin 700 meter wel weinig al hij 6 km moet kennen halen.

alvast bedankt

gr Rick
 
maar ik woon al behoorlijk achteraf heb hier sws niet veel masten staan of stoorzenders
 
Ik zou het toch een keer proberen. Drone achterop je fiets en ff een andere plek zoeken. Kijken of dat verschil maakt.
Hoe was het bereik met je mini op die plek?
 
oke dan ga ik dat toch eens proberen
ik zal vnv ook is proberen met een galaxy telefoon of dat scheelt

de mini was precies t zelfde 600/700 meter
maakt niet uit welke kan op
 
heb bij mijn vriendin thuis geprobeerd en daar is het nog eerder dat hij wegvalt

heb ook met een galaxy s9 geprobeerd werkte ook prima alleen het zelde rond de 700 meter signaal kwijt

dit zou niet moeten kunnen in mijn ogen en baal er ook behoorlijk van
 
Verander je titel even in "Problemen met bereik air 2, hoe los ik die op?" of iets dergelijks en wacht even af wat de ervaren piloten er van denken.

Verzonden met mijn MI MAX 3 en de Dronepilots.nl app
 
Die 6km is alleen onder ideale omstandigheden en geldt volgens mij niet voor het EU model. dat je die afstand uberhaupt gaat halen is dus maar sterk de vraag, daarom staat er "tot" en niet gegarandeerd 6km

Er zal toch iets zijn in de buurt dat stoort, hoe hoog vlieg je als je storing krijgt?
Het merk of type toestel maakt niks uit overigens.
 
bij die mini kon ik het wel begrijpen omdat die via wifi verbind maar bij deze is da via ocusync 2.0 en daarom zou dat niet moeten kunnen zoals ze overal zeggen

50/60 meter hoog
 
Natuurlijk kan dat ding gemakkelijk verder dan 600m. Ik haal met mijn mini 1000m over landelijk gebied.
Of het zin heeft is weer een andere discussie. Heb je geen obstakels rond je startpunt? Antennes beide verticaal gericht op je drone.

Verzonden met mijn MI MAX 3 en de Dronepilots.nl app
 
nee 6 km heeft ook geen zin dat hoeft ook niet maar vin 700 gwn niet goed als er 6 zou moeten kunnen .

nee sta dan op open gebied en bij de air 2 heb je nieuwe afstandsbediening met een antenne waar je telefoon tussen zit dus die is altijd optimaal uitgevouwen
 
Als je in landelijk gebied zonder zonder storende wifi bronnen maar 600m haalt dan moet je denk ik concluderen dat er iets mis. In dat geval kun je het beste terug gaan naar de verkoper voor reparatie, wanneer dit je erg stoort.
 
Hey ik heb ook de mavic air 2 en geraak ook geen 6 km
Max 3 km maar vanaf 2 km ook al signaal verlies
Vind het ook raar zou toch zeker verder moeten gaan met ocusync lijkt mij


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
hey, ja klopt zou je wel verwachten
bij de mavic mini snap ik het omdat die met wifi is. maar bij deze moet dat echt niet kunnen. maar met 2/3 km zou ik mee kunnen leven maar 700 meter.....
 
Ja vind 2 km ook weinig in landelijk gebied tis niet dat ik zo ver hoef te vliegen maar als ze op ce 6 voorschrijven vind ik dat je het moet halen iemand een oplossing


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hallo, ik heb sinds deze week ook de Mavic Air 2, ik haal ongeveer de 800m tot 1km en krijg dan ook een weak signal melding en zwart beeld. Ik ga morgen opnieuw een test doen in een vrij open gebied. Ook omdat ik vrij nieuw ben met drone's had ik hier nog niet veel aandacht aan besteed, maar het ik maakte me wel zorgen. Blijbaar ben ik dus niet de enige die hier last van heeft. Ik laat mijn bevindingen morgen weten.
 
Dat is vele malen verder dan je mag hoor; zulke goede ogen kun je niet hebben.
 
Hallo, ik heb sinds deze week ook de Mavic Air 2, ik haal ongeveer de 800m tot 1km en krijg dan ook een weak signal melding en zwart beeld. Ik ga morgen opnieuw een test doen in een vrij open gebied. Ook omdat ik vrij nieuw ben met drone's had ik hier nog niet veel aandacht aan besteed, maar het ik maakte me wel zorgen. Blijbaar ben ik dus niet de enige die hier last van heeft. Ik laat mijn bevindingen morgen weten.

Het maakt inderdaad veel uit waar je vliegt. Waar ik (ik heb een Hubsan Zino) in open gebied zonder verstoringen de kilometer ruim kan halen, daar houdt het in bebost gebied (dus buiten Lign of Sight) al na 300-400 meter op.
In de bebouwde kom vlieg ik nooit, dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik weet van anderen dat daar hetzelfde geldt. En vergeet dan ook de verstoring door andere wifi signalen niet.