Probleem met DJI Mini 2 en mogelijke elektronische interferentie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

streetwise

New Member
Lid geworden
27 jul 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Brouwershaven
Goedemorgen,

Graag wil ik mijn probleem met mijn DJI Mini 2 met jullie delen en ik zou graag jullie advies willen inwinnen.
Onlangs ben ik gestuit op een probleem met mijn DJI Mini 2, waarbij ik vermoed dat er sprake is van elektronische interferentie.

Normaal gesproken maak ik periodiek enkele foto's van mijn dak met behulp van de DJI Mini 2 om te controleren of alles in orde is, zoals losse dakpannen, etc.
Het probleem doet zich voor wanneer ik de Mini 2 opstart vanaf ongeveer 10 meter afstand van mijn huis, in de achtertuin. Sinds kort werkt alleen de linker joystick omhoog/omlaag en de rechter joystick naar achteren/naar links.
De drone reageert echter niet wanneer ik naar voren of naar rechts probeer te bewegen.

Vreemd genoeg werkt alles weer naar behoren zodra ik mij ongeveer 2 meter van mijn huis bevind.
Heeft iemand enig idee wat hier mogelijk aan de hand kan zijn?

Ter informatie, mijn firmware is up-to-date, er zijn 17 satellieten beschikbaar, ik heb IMU-kalibratie uitgevoerd en ook kompas-kalibratie is voltooid.
Ik gebruik een Oneplus 7 Android 12 Smartphone.

Ik kijk uit naar jullie reacties en eventuele suggesties om dit probleem op te lossen. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.
 
Jaja, in Zwanenburg ? Ongetwijfelt zie je wat meldingen op je display verschijnen. Wat zeggen deze ?
 
Ik zou het in ''geofencing'' gaan zoeken.
 
Doet mij inderdaad aan geofencing denken. Ik heb precies dezelfde fenomeen gehad toen ik in Noord Brabant net buiten de no fly zone een foto wilde maken. Ik kreeg geen waarschuwingen maar de drone was beperkt bestuurbaar. Ik had me goed voorbereid en wist dat het daar net moest kunnen.
 
Zwanenburg ligt redelijk in de kern van Schiphol CTR. Ik neem aan dat je je dat realiseert ?