Mavic Mini probleem dji mini

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Huub1964

New Member
Lid geworden
11 jun 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
59
Locatie
Peer
Wil eens horen of er hier gasten zijn die ook problemen ondervinden bij de dji mini.
Zelf heb ik twee bugs.
1 Bij het updaten naar de recentste firmware krijg ik een constante piepend geluid dat niet overgaat. Ook al kalibreer ik de zendersticks( meerdere keren gedaan) haalt niets uit.
Dan maar terug gezet naar de oude firmware en probleem is weg. :(:(:(
2 Wanneer ik een cache filmpje download ( dit lukt goed via wifi) dan wil ik dit filmpje bewerken via het (schaar) teken rechts onder.
Dit lukt ook heel goed.
Nu komt het, rechts boven staat een icoon om dit bewerkt filmpje te downloaden hier eenmaal opgedrukt maak ik een keuze tusssen 720 of 1080 resolutie.
Daarna continue indrukken en dan zou er een download teken moeten komen.
dit verschijnt 2 sec bij mij en dan verdwijnt het.
LUKT NIET.
wil ik terug gaan dan krijg ik een melding dat het filmpje in DRAFTs staat.
Ik kan totaal niet met dit bewerkte filmpje doen, krijg het niet gedownload laat staan verzenden.
Heb nokia 9 smartphone en android software.
De dji fly is correct geïnstalleerd op mijn smartphone.

Hier iemand ervaring mee ????
 
Geen enkele ervaring met beide genoemde problemen, moet ik zeggen.

Het piepprobleem heb ik nooit gehad. En bewerk ongelijkheden van de DJI Fly app heb ik nog nooit gebruikt (DJI Go 4 ook niet overigens); ik gebruik alleen achteraf de daadwerkelijke beelden van geheugenkaart, of als ik wat in het veld al wil plaatsen, neem ik daar bewust kort iets voor en plaats dat cached filmpje vanaf de telefoon direct met Facebook/WhatsApp/whatever.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk Schakenraad
Heb je al eens geprobeerd uw filmpje te downloaden via de USB plug achteraan de mini rechtsteeks naar de PC?, wel moet je de drone ingeschakeld zetten ( flikkerlichtje brandt ), daarna zal op uw PC direct een icoon verschijnen met de inhoud van het filmpje, althans met windows 10, het geheugenkaartje NIET verwijderen.

Die pieptoon heb ik ook gehad met mijn vroegere Phantom std, bij beter weten in gewacht tot pieptoon verdween en de update was geplaatst en pieptoon was weg, duurde lang ik was verplicht er een deken over te leggen wegens het lawaai. die pieptoon is een signaal dat er een belangrijke veiligheids update aan de gang is en U wil beletten op te stijgen.

De andere fenomenen kunnen misschien voortvloeien uit de manier van downloaden of het het PC programma waarmee U werkt.
 
Laatst bewerkt:
Heb alles gedaan wat moest. Heb de app op mijn zoon zijn iphone gezet en daar werkt het. Conclusie, nieuwe smartphone kopen.
 
Nog maar eens mijn mini mavic van de oude naar de nieuwe update versie gedaan. Bij het updaten naar de recentste firmware krijg ik weer die constante piepend toon die niet overgaat.
Dan maar terug gezet naar de oude firmware en probleem is weg.
Heeft iemand hiermee ervaring.
Kan nergens meer info vinden over dit probleem.
 
Ja die heb ik ook, dezelfde pieptoon die duurt ettelijke minnuten ik heb hem onder een deken gestopt om het niet meer te horen, uiteindelijk is het gestopt en stond de upgrade erop, heb dus geduld.
Laat iets weten als het gelukt is.