Mavic Air 2 probleem 360 panorama auto stitching DJI

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jroose79

Active Member
Lid geworden
23 dec 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
44
Locatie
Vlissingen
Ik werd laatst door iemand gewezen op een stitch fout in de 360 panorama die ik met de mavic air 2 had gemaakt.
Deze panorama word door de drone zelf gestitched tot een 360 (maar goed ook, want zelf ben ik niet zo'n handige donder met foto programma's of computers in het algemeen)
De hele foto is eigenlijk prima gestitched, enkel gezien vanaf het openingshot (1e shot panorama) aan de linkerzijde zichtbaar.
Nu blijkt uit het gesprek met deze persoon dat schijnbaar alle, of iig de meeste MA2's dit issue hebben. ik ben even gaan googlen (dat lukt me dan nog wel) en vind een heel aantal personen die exact dezelfde problemen hebben op dezelfde positie in de foto..

Nu dacht ik laat ik eens goedbedoeld support contacten om dit aan te kaarten... (Aantal jaar geleden wel eens gedaan met de phantom 3 en ook een soortgelijke discussie, maar uiteindelijk wel opgestuurd en 2 maanden kwijt) Dat is nog niet zo eenvoudig om uit te leggen dat het een probleem is wat niet zo zeer mijn enkele drone betreft, maar schijnbaar een breder probleem is... tot 5 keer toe werd mij vereld mijn drone op te sturen, 2 keer is mij beloofd om binnen 2 wekrdagen schriftelijke reactie te krijgen (maar tot op heden nog niets ontvangen.) de laatste persoon die ik sprak zei dat hij het de software afdeling ging mededelen of hier naar gekeken kon worden. Ik hoop dus dat dit issue alsnog verholpen gaat worden.
Zover ik dit soort dingen begrijp is het gewoon een rekenkunstje die de foto's aan elkaar zet en zit hier dus een foutje in..

Ben benieuwd of iemand hier dit ook al was opgevallen en een beetje de ervaring van DJI support delen.

Ter info. Op advies DJI meerdere keren firmware opnieuw ingeschoten via DJI assistant 2, software versies gecontroleerd, cache app gewist, gimbal calibratie gedaan, IMu gecalibreerd, kompas gecalibreerd, etc etc) maar nog steeds hetzelfde foutje)
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    348,9 KB · Weergaven: 17
  • Knipsel 2.PNG
    Knipsel 2.PNG
    76,3 KB · Weergaven: 17
  • Knipsel3.PNG
    Knipsel3.PNG
    420,8 KB · Weergaven: 19