Prachtige beelden Portugese kust

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Hele mooie opnames met welke drone / camera zijn deze gemaakt?

Groet,
Johan
 
Mooie en ritmische beelden. De muziek speelt hierin een belangrijke rol. Respect hier zitten vast vele uren montagewerk aan vast. Ik doe het je voorlopig niet na!
Hi Frako,

Haha, dat klopt inderdaad. Maar ook de geluidseffecten van de golven de wind en de meeuwen. Dankjewel!

Gr Pieter
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Prachtige beelden, maar volgens mij doe je dit niet alleen als hobby. Schitterend gemaakt.

Wij gaan in september naar Portugal en ik heb nu voor de 3e keer vergunningen aangevraagd. Dit doe je bij de e-AAN en je dient voor iedere locatie een eigen vergunning aan te vragen. Verder is er nog sprake van, dat indien je boven zee en het kustgebied gaat vliegen, je ook nog toestemming moet vragen bij de kapitein van het district waar je gaat vliegen. Dat moet ik nog uitzoeken. Misschien heeft er al iemand ervaring mee opgedaan en krijg ik een reactie.

12 dagen voor de datum, die je hebt aangegeven in de aanvraag, krijg je de vergunning per e-mail toegestuurd. Ook in Portugal zijn heel veel gebieden, die gelden als zgn. natuurgebieden. Dus ook hier heb je toestemming nodig.
In totaal heb ik 40 vergunningen aangevraagd, waarvan er 12 zijn afgewezen. Wel kun je per vergunning een langere periode aanvragen. Dan hoef je niet voor iedere dag er een aan te vragen. Ook moet je de exacte coördinaten opgeven en dat is een zoekwerk.
Ik hoop, dat ik ook zo'n mooie opnames kan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Prachtige beelden, maar volgens mij doe je dit niet alleen als hobby. Schitterend gemaakt.

Wij gaan in september naar Portugal en ik heb nu voor de 3e keer vergunningen aangevraagd. Dit doe je bij de e-AAN en je dient voor iedere locatie een eigen vergunning aan te vragen. Verder is er nog sprake van, dat indien je boven zee en het kustgebied gaat vliegen, je ook nog toestemming moet vragen bij de kapitein van het district waar je gaat vliegen. Dat moet ik nog uitzoeken. Misschien heeft er al iemand ervaring mee opgedaan en krijg ik een reactie.

12 dagen voor de datum, die je hebt aangegeven in de aanvraag, krijg je de vergunning per e-mail toegestuurd. Ook in Portugal zijn heel veel gebieden, die gelden als zgn. natuurgebieden. Dus ook hier heb je toestemming nodig.
In totaal heb ik 40 vergunningen aangevraagd, waarvan er 12 zijn afgewezen. Wel kun je per vergunning een langere periode aanvragen. Dan hoef je niet voor iedere dag er een aan te vragen. Ook moet je de exacte coördinaten opgeven en dat is een zoekwerk.
Ik hoop, dat ik ook zo'n mooie opnames kan maken.
Dag Janek,

Nee dat klopt, ik ben zelfstandig videoproducent in Zwitserland. 40 vergunningen, dat klinkt als een full-time baan op zich... Ik heb mij netjes aan AirMaps gehouden en verder gewoon mijn gezonde verstand gebruikt. Regels zijn goed maar het kan ook te gek

Fijne reis!

Groeten Pieter
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Beste Janek1956,

Ook ik ga eind van het jaar die kant op en ben benieuwd hoe het aanvragen cq toestemming bij jou is gegaan en dan met name de toestemming van de kapitein van het betreffende gebied. Ik hoorde dat daar wat kosten aan verbonden zijn? En heb je de exacte coordinaten via google maps opgezocht?

Laat het even weten als je terug bent.

Alvast fijne vakantie.

Groeten Ron
 
Beste Janek1956,

Ook ik ga eind van het jaar die kant op en ben benieuwd hoe het aanvragen cq toestemming bij jou is gegaan en dan met name de toestemming van de kapitein van het betreffende gebied. Ik hoorde dat daar wat kosten aan verbonden zijn? En heb je de exacte coordinaten via google maps opgezocht?

Laat het even weten als je terug bent.

Alvast fijne vakantie.

Groeten Ron
Hallo Ron,

tijdens het aanvragen word je verzocht de plaatsaanduiding aan te geven. Je komt dan automatisch op een kaart terecht. Hierop kies je de plek waar je wilt gaan vliegen en dan staan de coördinaten er automatisch in. We zijn nu 5 dagen voor vertrek, maar ik heb nog geen toestemmingen ontvangen. Op de website zie ik, dat de aanvragen onder "Urgent" staan, maar nog niet vergeven zijn.

Bedankt voor de goede wensen en jullie ook een fijne vakantie.

Groetjes
Janek
 
  • Leuk
Waarderingen: PieterNijssen
Hele mooie film geworden. Een paar kleine dingen die met 'smaak' te maken hebben. Een paar keer zijn er overgangen in de film met versnelde bewegingen in de overigens cinematografische video. Die overgangen vind ik niet zo mooi. De rustige overgangen en de bijzondere camerastandpunten zijn voor mij al boeiend genoeg :) Als laatste opmerking zou ik aan willen raden om ook aandacht te besteden aan 'colorgrading', in sommige beelden viel het mij op dat die daarmee nog beter zouden kunnen worden. Gefeliciteerd nog met deze mooie productie!
 
  • Leuk
Waarderingen: PieterNijssen
Hele mooie film geworden. Een paar kleine dingen die met 'smaak' te maken hebben. Een paar keer zijn er overgangen in de film met versnelde bewegingen in de overigens cinematografische video. Die overgangen vind ik niet zo mooi. De rustige overgangen en de bijzondere camerastandpunten zijn voor mij al boeiend genoeg :) Als laatste opmerking zou ik aan willen raden om ook aandacht te besteden aan 'colorgrading', in sommige beelden viel het mij op dat die daarmee nog beter zouden kunnen worden. Gefeliciteerd nog met deze mooie productie!
Goedemiddag John,

Dank voor je feedback! Ik heb uiteraard wel color grading toegepast. Waar vind jij dat dit nog verbeterd kan worden?

Dank voor je reactie!

Pieter
 
Op 1'56" is de zee in je video mooi blauw op andere plekken mis ik dat soms. Bijvoorbeeld tussen 1'13"en 1'20" maar ja het was toen meer bewolkt of het beter kan weet ik dus niet zeker :) Zelf vind ik colorgrading heel lastig te doen, voor mij een aandachtspunt. Ik werk met Davinci Resolve en jij?
 
Op 1'56" is de zee in je video mooi blauw op andere plekken mis ik dat soms. Bijvoorbeeld tussen 1'13"en 1'20" maar ja het was toen meer bewolkt of het beter kan weet ik dus niet zeker :) Zelf vind ik colorgrading heel lastig te doen, voor mij een aandachtspunt. Ik werk met Davinci Resolve en jij?
Goedemorgen John,

Ja klopt er was behoorlijk wat zeedamp op sommige plekken. Ik werk zelf met Premiere Pro
 
Zelf vind ik colorgrading heel lastig te doen, voor mij een aandachtspunt.
Colorgrading is inderdaad niet eenvoudig. Het helpt om gebruik te maken van scopes en kleurenhistogrammen. Dan ga je wat gerichter te werk dan de kleuren van je scene 'op het oog' aanpassen.
Mijn ervaring is dat ik diverse tutorials op YouTube heb gekeken. Dan merk je dat iedereen een eigen aanpak heeft. De meest voor mij passende aanpak heb ik overgenomen.