Polar Pro ND filters

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
10 sep 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
27
Punten
18
Locatie
Amsterdam
Website
www.marlijnfrankenfilms.nl
Let op: deze filters DJI Mavic Filter 3-Pack zijn onpraktisch, want kunnen niet op je lens blijven zitten. Zodra je de Mavic aanzet, loopt de gimbal vast, want filters zijn net een fractie te breed. Heel vervelend en niet onrisicovol om de filter op die kleine kwetsbare camera te prutsen nadat je de Mavic aan hebt gezet. Iemand ervaring hiermee?
Er is veel over te vinden op forums, Polar Pro geeft de productiefout toe en zegt op hun website dit:

Design Update Jan 23rd: All filters will now pass through gimbal calibration.

Ik kocht ze bij Kamera Express en vanochtend in de winkel in Amsterdam erg goede reactie. Ik mag ze blijven gebruiken (want kan nix zonder) tot de nieuwe voorraad, geproduceerd na 23/1) er is, en mag de set dan omruilen.

PS Iemand al ervaring met DJI's eigen ND filters? Die had ik besteld, maar lijken nog nergens uitgeleverd?
 
Beste Marlijn,
Ik heb dezelfde ervaring. Ik had ze in februari bij Cameranu.nl gekocht, maar inderdaad, nadat het lensje geplaatst is loopt de gimbal vast. Oveheating volgens mijn display. Contact gehad met Cameranu die op hun beurt de fabrikant gebeld hebben. Blijkt er een foute batch gemaakt te zijn. Vandaag de lenzen teruggestuurd en hoop binnenkort een goede set te krijgen.
De eigen filters van DJI ken ik alleen van YouTube en ik moet zeggen dat ze er heel fragiel uitzien. Worden ook niet in een hardcase geleverd.
Groeten, Wim
 
Ik heb ze ook maar indertijd rechtstreeks via Polar Pro besteld.... zal er eens een mailtje aan wagen want nu zijn ze inderdaad nutteloos.
 
Hallo. Dit item komt op het juiste moment. Ik heb weinig kennis van filters. Ik gebruik natuurlijk wel UV-filters op mijn spiegelreflexcamera maar dat is het dan. Een filter op mijn Mavic, is dat nuttig? Meningen zijn verdeeld. Ik las iets over Jello-effect dat je met een ND-filter zou kunnen verminderen. Maar welk filter ik daadwerkelijk zou moeten aanschaffen zou ik niet weten. Een advies is welkom!
 
Beste Marcel,
Als je kijkt op YouTube: DJI Mavic Polar Pro Filters Comparison krijg je een uitleg wat de filters doen met voorbeelden. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn nieuwe filters onderweg zijn. Ben heel benieuwd of ik de Mavic kan opstarten met een filter zonder dat de gimbal vastloopt. Ik zal het laten weten.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Freeze Pictures
Ik heb ze besteld van een ander merk: Taco RC.

Wellicht andere kwaliteit, ze zijn een stuk goedkoper. Maar deze kan ik wel op de camera laten zitten zonder dat deze vastloopt.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste Marcel,
Als je kijkt op YouTube: DJI Mavic Polar Pro Filters Comparison krijg je een uitleg wat de filters doen met voorbeelden. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn nieuwe filters onderweg zijn. Ben heel benieuwd of ik de Mavic kan opstarten met een filter zonder dat de gimbal vastloopt. Ik zal het laten weten.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Benieuwd welke filters je hebt aangeschaft en of ze goed werken. Zit zelf aan een polarisatie filter te denken (footage in afrika). Hoor graag je ervaringen!
 
Ik heb van de week nieuwe filters van Cameranu.nl ontvangen. Na één van de filters op de camera gedaan te hebben, was het opstarten van de Mavic geen enkel probleem meer. De gimbal liep niet meer vast bij het draaien. Het betreffen dus filters van Polar Pro, een ND 8, ND 16 en een polarisatiefilter. Ik heb ze vanwege het weer en de tijd nog niet uit kunnen proberen. Polar Pro heeft ook een app in de appstore die uitrekent welk filter bij welke sluitertijd en diafragma je kunt gebruiken.
Voor Azzie zou ik wel filters adviseren in Afrika met de grote hoeveelheid zonlicht daar. Polar Pro adviseert bij veel zonlicht een ND16 of hoger. Succes.
 
Gisteren de eigen ND filterset (4, 8 en 16) van DJI binnen. Wim, ze zien er inderdaad minuscuul uit. Plaatsen is veel gemakkelijker; bij de Mavic is alles al snel gepriegel met dat kleine lensje, kleine filters:) Ze zijn kleiner (geen brede rand zoals PP) en lichter en kunnen dus blijven zitten. Over kwaliteitsverschil van het glas weet ik nog niets; DJI heeft ze pas net uit dus nog geen reviews te vinden. Het rubberen opberghoesje past ook veel beter in de Mavic tas. Met je eens dat het - grotere - doosje van Polar Pro degelijker is...
 
Ik heb ze ook maar indertijd rechtstreeks via Polar Pro besteld.... zal er eens een mailtje aan wagen want nu zijn ze inderdaad nutteloos.
Heb een mailtje gestuurd naar Polar Pro en krijg nu een nieuw set filters opgestuurd. Hebben ze netjes opgelost :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Shampie
Ik heb nu zo'n 2 weken mijn mavic en wilde een polar setje er bij kopen.
Droneland raadde mij dit af, zij hebben verschillende mavics terug gekregen met doorgebrande GIMBAL motoren. De lenzen zouden te zwaar zijn voor de gimbal.

Dus daar heb ik voorlopig maart even vanaf gezien.
 
Ik heb nu zo'n 2 weken mijn mavic en wilde een polar setje er bij kopen.
Droneland raadde mij dit af, zij hebben verschillende mavics terug gekregen met doorgebrande GIMBAL motoren. De lenzen zouden te zwaar zijn voor de gimbal.

Dus daar heb ik voorlopig maart even vanaf gezien.

Hallo Marius,

Ik weet niet of het doorbranden van de gimbalmotoren komt door het gewicht. Mijn eerste set die ik gekocht had waren waarschijnlijk net iets te groot, in ieder geval kon de gimbal bij het opstarten van de Mavic niet draaien. Na 2 keer geprobeerd te hebben ben ik ermee gestopt, ook omdat mijn display overheating gimbal aangaf. Na mijn klacht ontving ik nieuwe, omdat de eerste serie niet goed waren (zie hierboven). De nieuwe serie werkt prima, geen enkele foutmelding en de gimbal doet al zijn bewegingen bij het opstarten. Als je over het filmresultaat hebt, dan moet ik zeggen dat ik het heel lastig vind om het ververschil met en zonder lens te zien. Gisteren uitgeprobeerd bij zonnig weer. Eenmaal met en eenmaal zonder ND16 filter hetzelfde stuk gefilmd, maar zie nauwelijks het verschil. Weet eerlijk gezegd niet of de lenzen het geld wat dat betreft waard zijn.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Misschien is het handig om te weten hoe een ND filter werkt optisch gezien. Een ND filter is in feiten niets meer als een zonnebril zonder noemenswaardige kleur effect voor een camera. Als je er dus 1 gebuikt en "verwacht" dat het beeldt veel beter wordt helaas. Het brengt de sluiter tijd omlaag. Voor filmen is dat interessant omdat je ideaal rond 2 keer je film framerate wil uitkomen voor het rustigste beeld (rond een 1/50 sec voor PAL 1/60 voor de andere). Voor fotografie kan je ND gebruiken om verschillende effecten te krijgen, bv bij een fontein, als je geen ND gebruikt bij veel licht dan wordt de sluitertijd zo snel dat je druppels ziet ipv een straal.
Polarisatie filters en kleur filters veranderen echt het licht dat op de sensor valt waardoor je effecten kan maken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Martijn
Dank je, jij was mij net voor. Ik wilde een soortgelijke reactie sturen.


Verzonden met mijn P851X en de Dronepilots.nl app