Point of Interest

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ton Haex

Member
Lid geworden
25 apr 2017
Berichten
43
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
70
Locatie
Nijmegen
Website
www.noviodrone.nl
Is het mogelijk om met een Mavic Pro een Point of Interest opname te maken? Dus volledig automatisch rondom een object, bijvoorbeeld een hoog gebouw zoals 52Degrees in Nijmegen, vliegen en de opname maken.

Als iemand daar met een Mavic Pro of anders ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.

Groet,
Ton
 
Ja, dat kan. Point of Interest is één van de intelligent flight modes die je kunt selecteren in de DJI Go app. Na het selecteren moet je eerst boven het gewenste middelpunt gaan vliegen en dan druk je op 'record POI'. Vervolgens vlieg je weg van het middelpunt en kun je het programma starten, tegen de klok in of met de klok mee, en met de gewenste vliegsnelheid. Houd wel je drone goed in het zicht want de Mavic heeft geen zijwaartse obstakeldetectie.
 
  • Leuk
Waarderingen: JB-58 en Ton Haex
Is het mogelijk om met een Mavic Pro een Point of Interest opname te maken? Dus volledig automatisch rondom een object, bijvoorbeeld een hoog gebouw zoals 52Degrees in Nijmegen, vliegen en de opname maken.
Je hebt een andere uitdaging. Het Radboudziekenhuis in Nijmegen heeft een helihaven. In een straal van 3 kilometer hieromheen mag je in principe niet vliegen, mits je toestemming hebt van de exploitant. Bijna geheel Nijmegen, dus ook 52Degrees ligt binnen dit gebied.
Daarnaast, om een mooie automatische POI te maken, kun je het best recht boven je object vliegen en vervolgens de nodige gegevens invoeren.
Helaas is dit in jouw geval een aaneengesloten bebouwing. Jammer dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ton Haex
@JH54 Dank voor de zinvolle aanvulling. Mijn reactie was inderdaad nogal technisch van aard, deze factoren moet @Ton Haex inderdaad ook meenemen in dit verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ton Haex
Je hebt een andere uitdaging. Het Radboudziekenhuis in Nijmegen heeft een helihaven. In een straal van 3 kilometer hieromheen mag je in principe niet vliegen, mits je toestemming hebt van de exploitant. Bijna geheel Nijmegen, dus ook 52Degrees ligt binnen dit gebied.
Daarnaast, om een mooie automatische POI te maken, kun je het best recht boven je object vliegen en vervolgens de nodige gegevens invoeren.
Helaas is dit in jouw geval een aaneengesloten bebouwing. Jammer dus.

Dus als ik het goed begrijp moet ik bij de heliport van het Radboud en waarschijnlijk ook bij het zweefvliegveld in Malden een ontheffing vragen. Doe ik dat rechtstreeks bij hun? Of is daar een centraal punt voor?
 
In het zuiden heb je idd ook nog eens te maken met het zweefvliegveld Malden. Vervelende situatie voor je. Vast veel mooie plekjes om te vliegen, maar helaas binnen 2 verboden gebieden. Mbt het vragen van toestemming heb ik geen enkele ervaring en zou het ook niet weten. Voorzover ik weet is er geen centraal punt voor en moet je bij hen zelf zijn.
Gebruik eens binnen dit forum de zoekfunctie. Zoek oa op toestemming, exploitant, en je komt eerdere discussies over dit onderwerp tegen.
 
Er is niet echt een centraal aanspreekpunt voor dit soort zaken. Het AIP geeft voor veel locaties contactgegevens en openingstijden in ENR 5.3, maar deze twee nou net niet.
Voor Malden zou ik een mailtje sturen naar de voorzitter vliegoperaties, Johan Hamelink, voorzitter@nijac.nl.
Voor het Radboud staat een telefoonnummer als contact in mijn SkyDemon app 0243619000

Ik had eigenlijk verwacht die laatste wel onder heliports tegen te komen in het AIP, maar dat is me niet gelukt. Daar zie ik alleen die in het Westelijk Havengebied van Amsterdam. Misschien kijk ik niet goed genoeg, maar op zijn minst is de informatie dan "goed verborgen", zogezegd ...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Er is niet echt een centraal aanspreekpunt voor dit soort zaken. Het AIP geeft voor veel locaties contactgegevens en openingstijden in ENR 5.3, maar deze twee nou net niet.
Voor Malden zou ik een mailtje sturen naar de voorzitter vliegoperaties, Johan Hamelink, voorzitter@nijac.nl.
Voor het Radboud staat een telefoonnummer als contact in mijn SkyDemon app 0243619000

Ik had eigenlijk verwacht die laatste wel onder heliports tegen te komen in het AIP, maar dat is me niet gelukt. Daar zie ik alleen die in het Westelijk Havengebied van Amsterdam. Misschien kijk ik niet goed genoeg, maar op zijn minst is de informatie dan "goed verborgen", zogezegd ...

543f9111ef42379f1f9d4156a2846d65.jpg



In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
@Eric-Jan: ik heb inmiddels 2 emails verstuurd met de vraag om ontheffing. Bij de Radboud is het nummer dat je opgeeft het nummer van de centrale meldkamer. De beheerder is Will Graven met e-mail will.graven@radboudumc.nl.
Zodra ik hoor of ik ontheffing heb zal ik het melden.