Pilot app herkent P-mode niet

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DB2605

New Member
Lid geworden
24 mei 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
45
Locatie
Belgie
Hallo,

Onlangs wilde ik met mijn P4 via de Pilot app een mapping mission opstarten. Nadat ik op de "play" button drukte, kreeg ik een rode boodschap om de P4 in P-mode te zetten, hoewel dit reeds het geval was.

Ik heb dan met de switch gespeeld en de Pilot App geeft telkens wel aan "switched to A-mode" en zelfs "switched to P mode". Echter bij opstart van de missie blijft het rode alarm dat de drone niet in P-mode staat.

Iemand misschien een idee wat ik verkeerd doe of waarom de Pilot app negeert dat de drone in P-mode staat na het drukken op de "play" button?


Alvast bedankt voor de hulp!
 
Gebruik je de Pilot app op een iPhone of iPad?

Uit de release notes: DJI Pilot IOS is only compatible with Mavic 2 Enterprise and Mavic 2 Enterprise Dual.
 
Neen ik gebruik hem op een Android toestel (Galaxy A40)
 
Gaat het om een Phantom 4 RTK? Volgens mij worden de consumentendrones (Phantom 4, Phantom 4 Pro) niet ondersteund door de Androidversie van DJI Pilot.
 
Nee het is een gewone Phantom 4 (ook geen Pro). Zou inderdaad kunnen dat de Pilot App deze niet ondersteunt, maar aangezien alles werkte behalve het feit dat hij blijft aangeven "switch drone to P-mode" vond ik wel vreemd.