Phantom 4 Pro fly away

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DennisHendrix

New Member
Lid geworden
13 feb 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Nijmegen
Vandaag is mijn Phantom 4 Pro er vandoor gegaan. Return to home dacht bekijk het maar.
Omgeving Didam/Loil ergens in de buurt van de Holthuizerweg en de molen aan de N813.
Mocht je hem vinden hoor ik het graag! 06-12654440Screenshot_20210213-230501~3.png
 
Ik hoop dat je hem terugvind, ik neem aan dat je telefoonnummer ook op de drone staat dat vergroot de kans aanzienlijk
laat even weten hoe het afloopt, sterkte..
 
Ik hoop dat je hem terugvind, ik neem aan dat je telefoonnummer ook op de drone staat dat vergroot de kans aanzienlijk
laat even weten hoe het afloopt, sterkte..
Thanks :)

Telefoonnummer... Nee dus... Ja stom stom stom ik weet ... Stond nog op te doen lijst...
Net alles geregeld van certificaat tot registratie etc. Sticker er net op met registratie nummer. Dacht even bij vriend op heel groot privé terrein wat oefenen en mooie foto's maken met sneeuw etc. Take off... 75 meter hoog afstand 0. En plots hup aan de wandel dat ding. Zonder reden. In 1 rechte lijn. Direct return to home ingeschakeld. Maar nee drone stopt niet en komt niet terug. Vliegt verder en verder weg. Wel afstand en hoogte info op scherm maar geen beeld meer en geen Gps meer. Stopt op zo'n 500 meter en blijft hangen. Handmatig besturen proberen over te nemen en blind proberen te navigeren op afstandweergave en hoogte etc. Knuppel naar me toe en afstand werd minder. Maar met stapjes van 1 meter per paar seconden. Heel traag. Heel maf. Toen ineens battery warming. Afstand werd weer groter en groter. Dan maar noodstop. Geen reactie op scherm. Alleen dat afstand groter en groter werd. En niet veel later poef, drone disconnected. Foetsie...
En ga dan maar eens zoeken door de weilanden die wit zijn van sneeuw.....
 
Tjeetje, wat balen zeg. Hij zal - als je gelukt hebt - waarschijnlijk komende dagen te voorschijn komen als de sneeuw verdwijnt. Maar dat er defecten zijn is wel duidelijk. Echt heel vervelend zoiets, nog los van de financiële schade.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisHendrix
.... Knuppel naar me toe en afstand werd minder. Maar met stapjes van 1 meter per paar seconden. Heel traag. Heel maf. ...
Hoe was het met de wind?
Ik krijg de hele week al harde wind op 40m waarschuwingen in UAV Forecast.


mvg,
Martijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Hoe was het met de wind?
Ik krijg de hele week al harde wind op 40m waarschuwingen in UAV Forecast.


mvg,
Martijn.
Wind was flink op die hoogte. Had drone zichtbaar moeite mee op die hoogte net na take off. Tegen wind in ging maar wel trager. Maar was ook weer niet dusdanig dat hij daardoor af kom drijven. Volgens de log heeft hij rond de 500 meter een x tijd gehoverd. Net achter een bomenpartij dus uit Line of sight.
Als ik de log terugkijk begint deze bij take off. Hangt daar een 2 minuten boven me (extra check na take off of alles functioneert en reageert) dan laat ik hem stijgen naar 75m (om te beginnen aan vlucht rond boerderij) en ineens in 1 kaarsrechte lijn ervandoor. Dan volgens log hovert hij aantal minuten zo'n 500 meter verderop (vreemd want max ingesteld op 250).

Lijkt wel iets met de GPS/plaatsbepaling die de mist in ging. Maar ook signaal loss.
Zo kun je alles tig keer checken voor take off. En eenmaal airborn check of alles functioneert en reageert. En ben je toch de lul.