Phantom 3 Std/4K Phantom 3 platte camera kabel vervangen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bram

New Member
Lid geworden
24 aug 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
70
Locatie
Zaanstad
Ik had vorig jaar een Phantom 3 overgenomen met nog paar maanden garantie. Bij een vlucht weigerde de drone te luisteren en vloog weg, richting recreatieplas. Snel mijn boot gehaald en via de gps op m’n smartphone de drone gevonden. Onbeschadigd maar wel in het water. Via Kamera Express naar DJI en ik kreeg drone werkend terug. Garantie, bleek een software probleem.
De 2e vlucht daarna crasht hij vlak na het opstarten op hover hoogte.
1 prop gebroken maar ook de platte grijze kabel kapot. Ik heb niet juiste gereedschap om de drone te demonteren. Is er iemand in de buurt van Zaandam die me daarmee wil helpen? Nieuwe kabels heb ik inmiddels.
Bram


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij zitten er 2 platte grijze kabels aan de camera vast.
Een die aan de buitenkant zit en relatief eenvoudig gedemonteerd kan worden.
Maar ik vermoed dat het de kabel betreft welke in de behuizing verdwijnt.
Vervangen is niet moeilijk, maar die $#@^% kap los halen is een ware ramp.
Zal wel een handigheidje voor zijn, maar de kap van mijn P3P heeft nu een scheurtje.
 
Ja die aan de buitenkant zit en naar de camera gaat dus. Daarvan zijn de draadjes uit de connector geschoten en dat werkt nu niet meer, maar half beeld op m’n iPhone nu. En ik krijg de schroeven niet los om het bovendeel van de Phantom te demonteren zodat ik de kabel in de behuizing kan vervangen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
IMG_6346.JPG
Daar ging het dus om die kabel moest vervangen worden. Met veel geduld en gevloek en dankzij YouTube is het gelukt. Maar wat een priegelwerk was dat.
Nu maar hopen dat hij weer een beetje normaal werkt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app