phantom 1 na batterijwissel tx storing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

dennie

New Member
Lid geworden
1 okt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
41
Locatie
oudenbosch
Goedenavond,

gister een dji phantom 1 drone gekocht via marktplaats. Deze wilt nu niet aan de gang. Heb hem aangesloten op de pc en hem teruggezet naar default settings, de tx joysticks gecalibreerd en als ik hem dan loskoppel dan gaat ie aan de gang.
Doe ik dan een batterijwissel dan valt ie weer terug in zijn tx storing en moet ik het weer herhalen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Ik ken de phantom 1 niet, maar heb zelf een p4P. Zou het kunnen zijn dat de firmware van de batterijen verschillend is? Als er een firmware upgrade is moet dat voor alle batterijen appart gebeuren,
 
Ik ken de phantom 1 niet, maar heb zelf een p4P. Zou het kunnen zijn dat de firmware van de batterijen verschillend is? Als er een firmware upgrade is moet dat voor alle batterijen appart gebeuren,
bedankt voor de reactie, maar ik heb probleem al gevonden. Na alles gereset te hebben moest hij eerst een keer echte gps ontvangen buiten voor ik hem nog is deed kalibreren. Nu lijkt alles goed te werken.
 
Hier heb je een voorbeeld, wat er op MP verkocht kan worden. Zelf gaan kijken en testen voordat er gekocht wordt.
Gelukkig voor dennie , dat hij het zelf heeft kunnen oplossen.
Waakzaam zijn !


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hier heb je een voorbeeld, wat er op MP verkocht kan worden. Zelf gaan kijken en testen voordat er gekocht wordt.
Gelukkig voor dennie , dat hij het zelf heeft kunnen oplossen.
Waakzaam zijn !


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Juist!
Mijn vader had eerst een andere drone gekocht voor 100euro die goed zou moeten zijn, deze op laten sturen dus niet getest, maar op goed vertrouwen van de verkoper. Deze drone had dus ook een afwijking, maakte geen verbinding met de zender. Toen ik hem open ging schroeven om de zender met de ontvanger te pairen bleek dat de drone al wat geleden had, er was al het een en ander afgebroken aan bevestigingsmateriaal en de printplaat was gescheurd door een te bol gaan staande accu.
Deze drone dus zo bij het oud vuil afgevoerd, weg geld.

Dus inderdaad wees voorzichtig met het kopen van 2e hands spullen. Try before you buy!