pc herkent drone niet.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rob123

New Member
Lid geworden
8 apr 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
29
Locatie
zuidholland
Hallo,

Ik heb een drone gekocht 2e hands maar hij connect niet met mijn pc.
Ik heb alle drivers van betaflight gedownload en impuls driver fixer.
De fc geeft blauw licht maar hoor geen toon in windows.

Hebben jullie enig idee wat ik kan proberen.
Heb alles wat ik op google en youtube vind geprobeerd.

Alvast bedankt gr,
Rob
 
Heb je al een ander kabeltje of een andere USB poort geprobeerd (en Windows herstart na installatie drivers)?

Kan je ergens vinden wat voor flight controller er op zit? De wat nieuwere hebben soms bluetooth of wifi, dat geeft ook nog een weg om het op te lossen(via de speedybee android app).

Helaas kan je nog steeds de USB seriële poort om zeep helpen door de USB-VCP voor configuratie uit te zetten in betaflight zelf, misschien heeft de vorige gebruiker dit perongeluk gedaan.


Misschien dat de volgende pagina je nog kan redden: How to Connect FC to Betaflight with Broken USB Port? - Oscar Liang
Daar staat dus ook dat het aan je FC ligt hoe je het kan oplossen. Ten eerste heb je een USB-ftdi adapter nodig, waarmee je dan een verse firmware kan laden. Dan zou de USB poort weer moeten werken tenzij deze kapot is. Als hij kapot is zou je eventueel een andere uart kunnen gebruiken voor configuratie maar je hebt dan altijd de USB-ftdi adapter nodig.

Waarschijnlijk is het makkelijker en sneller om de flight controller uit te wisselen voor een nieuw exemplaar, ze kosten ook niet gek veel. Ik kan je wel helpen met een vervanger zoeken maar je moet dan waarschijnlijk wel zelf aan het solderen.

Mvg
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Goedemiddag,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb een andere usb poort geprobeerd en een andere kabel.
Ik weet niet hoe ik kan zien wat voor fc het is.
De vorige eigenaar zegt dat hij geen problemen had en het nog getest heeft voordat die naar mij ging.

Ik heb een nog een eachine wizzard drone liggen en die connect ook niet met de computer dus ik denk niet dat het aan de fc ligt.

Ik hoor geen toon in window's dat er een usb gebruikt word.
Terwijl bijvoorbeeld mijn muis wel in deze poort werkt.

Ik wil best een nieuwe fc kopen en solderen moet ook geen probleem zijn alleen weet ik niet of mijn pc hem dan wel herkent.

Nogmaals bedankt!

gr Rob
 
Hoi Rob,

zoals je het beschrijft moet het haast wel aan de computer liggen en je USB poorten lijken ook gewoon goed te zijn, dus de FC vervangen gaat inderdaad niet helpen.

Waarom het dan niet werkt is vreemd. Je hoort inderdaad een toon te horen en onder device manager/apparaat beheer zou onder Ports (COM&LPT) een COM-poort moeten verschijnen wanneer je hem inplugt.

Ik vermoed toch iets met de drivers.. Je hebt de drivers al geprobeerd te fixen, dus ik denk dat je niet zo veel hebt aan: Fix Flight Controller Driver Issues - Can't Connect or Flash Firmware - Oscar Liang

Als je een telefoon hebt met een verloopstukje zodat er een normale USB-kabel in kan, dan kan je hem waarschijnlijk met Speedy Bee - Apps on Google Play
ook configureren. Ik gebruik dit redelijk vaak in het veld om de rates bij te stellen en werkt prima. Volgens mij kan je hier bijna alle instellingen mee veranderen.

Als laatste zou je nog kunnen proberen de nieuwste betaflight configurator te installeren (ik denk dat herinstalleren sowieso geen kwaad kan, aangezien het probleem waarschijnlijk in de computer zit)
hier de laatste versie Releases · betaflight/betaflight-configurator

ik hoop dat je er uit komt, succes!
 
Als ik impulseRC driver fixer open krijg ik het scherm Searching for Flight controller.
Ik heb geen COM-poorten.
Ik heb al de nieuwste BetaFlight.
Ik heb een iphone.
 
het probleem zit hem denk ik echt in de COM-poorten, als je die niet ziet of geen "ding" geluid hoort, wijst dat over het algemeen op missende drivers.. windows 10 is een zooitje wat dat betreft.


In die link staan nog wat dingen die je eventueel kan proberen, je zou sowieso een kopje Ports (COM & LPT) moeten hebben in device manager.

in dit topic Help! - Drone won't connect to pc lopen ze ook over alles heen wat je zou kunnen checken om de FC te zien te krijgen.

In je eerste post zeg je alle betaflight drivers te hebben geprobeerd, heb je ook de cp210x van CP210x USB to UART Bridge VCP Drivers - Silicon Labs geprobeerd?
Die drivers heb je o.a. nodig om de eachine wizard werkend te krijgen.
 
Hey,

Het probleem zat inderdaad in de Com poorten.

Ik heb verschillende dingen gedownload en nu doet hij het.

Blijkbaar had ik ook nog een windows update.
Misschien lag het daaraan.

Nogmaals bedankt voor je hulp !!

gr.
 
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur
Hey,

Het probleem zat inderdaad in de Com poorten.

Ik heb verschillende dingen gedownload en nu doet hij het.

Blijkbaar had ik ook nog een windows update.
Misschien lag het daaraan.

Nogmaals bedankt voor je hulp !!

gr.
kijk, dat is mooi om te horen!

veel plezier ermee :)