Parrot snoeit flink in drone-activiteiten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.324
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

De Franse dronemaker Parrot gaat flink snoeien in haar activiteiten op het gebied van de ontwikkeling en productie van drones. In totaal moeten 290 van de 840 werknemers het veld ruimen, ofwel één op de drie personeelsleden die in de dronetak werkzaam zijn. Ook wil het bedrijf haar productportfolio reduceren door een aantal modellen te schrappen.

Lees verder
 
In totaal moeten 290 van de 840 werknemers het veld ruimen, ofwel één op de drie personeelsleden die in de dronetak werkzaam zijn. Ook wil het bedrijf haar productportfolio reduceren door een aantal modellen te schrappen.​


Als je 33% eruit gooit terwijl je met 100% de concurentie ook al niet kon bijhouden dan wordt het vanaf hier alleen maar nog lastiger voor de franse vrinden. Zou mij niks verbazen als we YE2017 wereldwijd maar 2 of 3 grote producenten overhouden, net als bij de mobiele telefoons.​
 
Ik denk ook dat partijen als Parrot, 3DR en misschien zelfs Yuneec genoegen moeten nemen met een rol in de marge, als dat er al in zit. Om nog maar niet te spreken over GoPro. Ik vind het nog steeds bizar dat het uitgerekend de ceo van Parrot was die eind 2015 voorspelde dat 2016 'een bloederig jaar' voor dronefabrikanten zou worden. Zou-ie toen al geweten hebben dat zijn eigen bedrijf ook deel zou gaan uitmaken van dat bloedbad?
 
Parrot heeft ook 20 of 30 drones op de markt, met al hun minidrones. Ik vond dit altijd overdreven; moet je alleen denken aan de support van elk type drone. En 800 mensen om dergelijke drones te ontwikkelen is natuurlijk om problemen vragen. Grootheidswaanzin m.i....