Parrot Anafi

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Joop.JS

New Member
Lid geworden
7 nov 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
59
Locatie
Hardenberg
Hallo ik ben Joop,

Ik was benieuwd of er al iemand met de nieuwe Parrot Anafi vliegt? Dan met name te gebruiken voor fotogrammetrie. Heb zelf een Air 2 S maar heb steeds nog geen app kunnen vinden om fotogrammetrie te maken. Zelf geprobeerd handmatig maar valt nog niet mee.

Groet Joop
 
Bedoel je de Anafi Ai?

Als je aan de slag wilt met fotogrammetrie, dan kun je de Air 2S daar wel degelijk voor gebruiken. Zo ondersteunt DroneLink deze drone sinds kort. Helaas alleen nog maar als je Android gebruikt (waarom dat zo is, lees je hier) en je moet wel de duurste variant kopen om mapping vluchten te kunnen uitvoeren, maar het werkt als een zonnetje. De beelden kun je daarna verwerken met bijvoorbeeld MetaShape van Agisoft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joop.JS
Bedoel je de Anafi Ai?

Als je aan de slag wilt met fotogrammetrie, dan kun je de Air 2S daar wel degelijk voor gebruiken. Zo ondersteunt DroneLink deze drone sinds kort. Helaas alleen nog maar als je Android gebruikt (waarom dat zo is, lees je hier) en je moet wel de duurste variant kopen om mapping vluchten te kunnen uitvoeren, maar het werkt als een zonnetje. De beelden kun je daarna verwerken met bijvoorbeeld MetaShape van Agisoft.
Ik bedoel inderdaad de Anafi Ai , we willen hem gaan gebruiken om topo te meten . Ik heb met de Dji air 2s zelf een topo meting gedaan en op gestuurd naar DroneDeploy en kreeg alles netjes terug , goed beeldmateriaal. Maar omdat ik met IOS werk heb ik nog geen app gevonden want dan kun je veel beter beeld krijgen dan als je het handmatig moet doen zoals ik moest. Kan niet wachten tot ze Mobile SDK update er is voor IOS!
Groetjes Joop.