Pano tutorial

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Niet dat ik pano's ga maken, maar een duimpje voor de moeite en heldere uitleg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno Raps
Ik heb een geprobeerd een tutorial te maken hoe ik mijn 360 pano's maak:

Eerste keer dat ik een tutorial maak, hoop dat het wat duidelijk is.
Echt top dat je deze hebt gemaakt! Voor mij een grote hulp en het belangrijkste deel is om te zien dat je ook stitch errors hebt! Ik dacht dat er iets verkeerd was met mijn drone. Ben al aan het mailen gegaan met Dji maar als ik dit zie zal het toch wel normaal zijn dan.

Zie post 14 in mijn topic. Zien er dezelfde foutjes uit toch?
Het lijkt me tamelijk eenvoudig om deze fouten via mask aan te pakken met PTGui zo te zien. Zal deze ook eens moeten aanschaffen.
Het bijwerken van de lucht zou ik dan weer met fotoshop aanpakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno Raps
Lucht kan inderdaad ook met Photoshop, affinity is wat goedkoper.

Hoe dichter bij, hoe meer stitching errors, zelfde met wind, meer wind, meer errors
 
Lucht kan inderdaad ook met Photoshop, affinity is wat goedkoper.

Hoe dichter bij, hoe meer stitching errors, zelfde met wind, meer wind, meer errors
Voor mij een geruststelling dat dit normaal is. Wel nog een vraagje. Als ik het goed lees kan je deze functie met mask niet met de gewone versie PTGui? Hiervoor heb je de duurdere PTGui pro nodig. Klopt dit? Met de demo pro versie op dit moment lukt het me wel om deze errors weg te werken. Al is het voor mij nog niet echt duidelijk op welke van de foto's (met stitch error) je de mask functie moet gebruiken. Nu is het eerder proberen en zien of het beter is. Maar het lukt wel. Dit is het belangrijkste.
 
Ja dat klopt, masking zit alleen in de pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Wes56
Intussen probeer ik nog altijd met de proefversie. Die masking lijkt echt wel goed te werken. Ik heb al Hugin, Autopano giga en Microsoft ICE geprobeerd. Met geen enkele heb ik zelfde resultaat als met die masking in PTGui pro. Alhoewel ik het nog niet echt zie (het is eerder goed komt het uit) hoe de masking juist te gebruiken heb ik toch al eentje perfect kunnen stitchen. Ik moet het eerst onder de knie krijgen voor ik eventueel de stap zet om het aan te kopen. Want het is niet goedkoop voor hobbymatig te gebruiken.
Echte een duidelijk tutorial heb ik nog niet kunnen vinden hoe juist masking te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad 2
Intussen probeer ik nog altijd met de proefversie. Die masking lijkt echt wel goed te werken. Ik heb al Hugin, Autopano giga en Microsoft ICE geprobeerd. Met geen enkele heb ik zelfde resultaat als met die masking in PTGui pro. Alhoewel ik het nog niet echt zie (het is eerder goed komt het uit) hoe de masking juist te gebruiken heb ik toch al eentje perfect kunnen stitchen. Ik moet het eerst onder de knie krijgen voor ik eventueel de stap zet om het aan te kopen. Want het is niet goedkoop voor hobbymatig te gebruiken.
Echte een duidelijk tutorial heb ik nog niet kunnen vinden hoe juist masking te gebruiken.
Staan die niet op de ptgui site zelf?
 
Zou eens moeten kijken maar op dit moment staat dit alles even on hold.
Zie mijn oproep van andere dji mini 2 gebruikers. Stitch problemen dji mini 2
Wil graag weten wat nog normaal is want volgens Dji zelf mag ik niet zoveel stitch errors hebben.
Heb er dagen werk aan om een 360 pano een beetje fatsoenlijk te krijgen.