Paleis Soestdijk FPV

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Dit kwam ik net via een app-groep en Facebook tegen:

 
  • Leuk
Waarderingen: @Werner
Ik kan waardering opbrengen voor de skills, maar de dynamiek van deze video trek ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr, Ivy en PHTB
Ik vind t mbt filmen toch mooier om gewoon te vliegen met wat snelheid en scherpe bochtjes dan acrostijl vliegen met flips etc met mn fpv drone. acro is misschien leuk om te vliegen maar filmbeelden vind ik erg onrustig. Wel vind ik beeldmateriaal mooi bv een berg of waterval recht naar beneden vliegen , maar die zenuwachtige draai en flipbewegingen hoeft voor mij niet


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en PHTB
Erg gaaf filmpje. Ik had al wat van z'n vriend gezien, zag er ook erg mooi uit. En super gave locatie.

Heeft toch wel enorme skills nodig om zo vloeiend te vliegen, ook het vooruit plannen e.d.. Zeker als je na gaat dat er niks geen gimbal op zit. Hoogstens GoPro zijn eigen digitale stabilisatie.

Wat het Acro gedeelte betreft, ik kan me voorstellen dat je daar wat voorzichtiger mee bent, de meeste 5" quads hebben een wat hogere thrust-to-weight ratio. Dan gaat het eenmaal een stuk makkelijker (kleine throttle blip geeft je al heel wat airtime om rond te stunten).

En daarnaast moet je er natuurlijk van houden ;)
 
Eens met de skills, maar vloeiend..?
Nee, hele stukken van deze film niet echt.
Als je het ronddraaien, flippen e.d. even weg denkt, volgt hij nog steeds ongeveer dezelfde lijn, met andere woorden hij volgt het momentum voordat hij de stunt in gaat. Dat is best lastig, je kan bijvoorbeeld je throttle bijna niet gebruiken tijdens zo'n actie omdat je daarmee een heel andere kant op schiet, dus er zit wel degelijk een bepaalde flow in
 
Je mag 't uitleggen (en ik snap de natuurkunde van wat je bedoelt), maar mijn mening verandert er totaal niet door. Ziet er voor mij vooral uit als een ongemonteerde film van "lekker een stukkie vliegen". Daar hoeft niets mis mee te zijn (ik plaats hem hier niet voor niks), maar op een paar hele mooie stukken na, die ik liever in een mooi gemonteerd geheel had gezien, is het mijn ding niet. Da's alles wat ik zeg. En meer mensen hier met mij, blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur
leuk hoor maar iets minder over de kop mag ook wel raak de weg een beetje kwijt