Over de grond vliegen in een CTR zone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

xpl0it

New Member
Lid geworden
26 mei 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
23
Locatie
Klundert
Ik ben bezig met het behalen van mijn EASA OPEN-CATEGORIE A1/A3 + A2 en hierbij kwamen een aantal vragen naar boven.
Waaronder:

Voor mijn werk als filmmaker wil ik gebruik maken van dronebeelden, denk bijvoorbeeld aan een shot langs de boomtoppen.

Stel de locatie waar ik wil vliegen valt net op de uiterste rand van een CTR zone klasse D en ik wil hier met mijn DJI Air 2S wat beelden schieten.
Is het ook meteen dan ook meteen zo dat je ook niet tot een hoogte van bijvoorbeeld 10-15 meter mag vliegen en onder bijvoorbeeld de toppen van de bomen kan blijven? Is dit ten strengste verboden voor het gevaar dat er zich een fly-away zou kunnen voortdoen? Of is het luchtruim zo dicht bij de grond in de praktijk niet echt zo streng gereguleerd.
 
En als toevoeging hierop, geldt dit ook voor bijvoorbeeld de rand van een industrie/havengebied?
 
Volgens kan het niet eenvoudiger, als je ergens niet mag vliegen dan mag je dus niet vliegen. Ook geen 1 cm hoog.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur
Ik woon aan de grens met Badhoevedorp. Als ik mijn drone in de woonkamer aanzet en tot een hover breng, detecteert hij dat hij zich in een prohibit zone bevindt en staat na 90 seconden weer automatisch aan de grond.
 
Ik woon aan de grens met Badhoevedorp. Als ik mijn drone in de woonkamer aanzet en tot een hover breng, detecteert hij dat hij zich in een prohibit zone bevindt en staat na 90 seconden weer automatisch aan de grond.
Ahh ja dat is duidelijk hahah. Hoewel het wel toegestaan om in overdekte gebouwen te vliegen toch? Een grote loods bijvoorbeeld zou dan met die beveiliging ook afvallen.
 
Ahh ja dat is duidelijk hahah. Hoewel het wel toegestaan om in overdekte gebouwen te vliegen toch? Een grote loods bijvoorbeeld zou dan met die beveiliging ook afvallen.
Klopt, binnen maak je geen gebruik van het luchtruim.