Orbit opnames oefenen ging bijna mis

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jacco456

New Member
Lid geworden
31 mei 2020
Berichten
14
Waarderingsscore
12
Punten
3
Leeftijd
52
Locatie
Apeldoorn
Orbit opnames vind ik erg mooi al is het maken ervan best wel een uitdaging voor mij als beginnende drone piloot.
Soepel rondjes draaien met de 2 sticks en tevens de gimbal tegelijk erbij bewegen is namelijk best lastig. Dus maar weer eens wezen oefenen, alleen de volgende keer (beter) opletten of er geen objecten in de buurt zijn die in de baan van de vlucht kunnen komen :) Gelukkig ging het nu net goed. Het scheelde echter niet veel of hij was gecrasht.




Verzonden met mijn HMA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Zeer herkenbaar! Hier ging het wél mis met mijn mini, er sprong ineens een boom voor! Wonder boven wonder vloog de mini gewoon door. (FF een videootje in elkaar geflanst en geüpload.)

Leuke video trouwens.

 
Bedankt.
Denk overigejs niet dat die bedoeld is als heggenschaar ;-) Je hebt duidelijk ook veel geluk gehad zeg en gelukkig maar dat hij niet crashte en gewoon door vloog!

Verzonden met mijn HMA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk eigenlijk dat hij er net langs vloog, aangezien het beeld niet (ook nietnvoor heel even) kantelde....
Zeer herkenbaar! Hier ging het wél mis met mijn mini, er sprong ineens een boom voor! Wonder boven wonder vloog de mini gewoon door. (FF een videootje in elkaar geflanst en geüpload.)

Leuke video trouwens.


Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk eigenlijk dat hij er net langs vloog, aangezien het beeld niet (ook nietnvoor heel even) kantelde....

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
Nope, ik stond er recht onder en hoorde het gebeuren. Afstanden zijn erg moeilijk in te schatten vind ik. Zal wel aan mij liggen.
 
Hier ook een voorbeeld van een little touch van de Mavic Mini met een tak. Ik keek alleen of m'n schermpie had weinig zicht op de drone zelf, blijft dus link :rolleyes:.....de drone zelf had overigens alleen wat groenuitslag op de propellers verder geen schade :)

 
Die mini's zijn wel de goedkoopste dji drones, het is toch niet zo'n goed idee ze een boom in te vliegen. Bedankt voor de waarschuwing. Obstacle detection is niet voor niets uitgevonden.
 
Oproep aan alle mini vliegers: Zullen we een hoveniersbedrijf beginnen?
Wel grappig, je ziet de blaadjes vallen maar de mini gaat gewoon door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacco456
Yep, kunnen we toch nog geld verdienen met die mini B)
 
Nope, ik stond er recht onder en hoorde het gebeuren. Afstanden zijn erg moeilijk in te schatten vind ik. Zal wel aan mij liggen.
Misschien een 'open deur'-tip, maar neem iemand mee die de drone in de gaten houdt. Dan kan jij je concentreren op het schieten van de mooie plaatjes.
En dan zou ik wel iemand meenemen die afstanden kan inschatten. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacco456