Opzeggen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Na een jaar Roc-light (met alle kosten van dien) ga ik deze vergunning en verzekering opzeggen omdat ik welgeteld 1 Drone opdracht heb kunnen doen voor het bedrijf van mijn dochter (trouwreportage)
Helaas kunt je bijna nergens vliegen in Nederland en daarvoor zijn de jaarlijkse kosten te hoog.
Jammer
Ps. misschien op korte termijn heb ik een Phantom 4 pro (vele extra’s) met minder dan 10 vlieguren te koop
 
Na een jaar Roc-light (met alle kosten van dien) ga ik deze vergunning en verzekering opzeggen omdat ik welgeteld 1 Drone opdracht heb kunnen doen voor het bedrijf van mijn dochter (trouwreportage)
Helaas kunt je bijna nergens vliegen in Nederland en daarvoor zijn de jaarlijkse kosten te hoog.
Jammer
Ps. misschien op korte termijn heb ik een Phantom 4 pro (vele extra’s) met minder dan 10 vlieguren te koop

Jammer joh, maar je heb het wel geprobeerd. Zou gewoon lekker de drone houden en er lekker lol mee maken. Al dat geneuzel en gezeur wat niks bijdraagt aan daadwerkelijke veiligheid is ook typisch Nederlands.
 
Waar ik wel benieuwd naar ben: wat waren je verwachtingen toen je begon? Heb je een achtergrond in mediaproductie cq had je kennis van fotografie en video voordat je met het aanbieden van dronediensten begon? Hoe ben je op zoek gegaan naar klanten? Heb je ‘nee’ moeten zeggen op opdrachten (ivm de regels) of waren er gewoon geen aanvragen? Had je wel opdrachten gehad als de regels minder strikt zouden zijn, en zo ja, wat voor soort klussen?
 
@wdejager. Vanuit een radiografisch verleden: Spaans kampioenschappen 1/8 raceauto, wedstrijden micromagic zeilen en een paar jaar geleden begonnen met een Parrot Drone. Ooit begonnen met zwart/wit fotografie en video, later digitale fotografie in clubverband etc. Vliegen in opdracht voor mijn dochter die eigenaar is van “moviememories.nl”
Meerdere keren nee moeten zeggen ivm regelgeving. Aanvragen genoeg alleen vielen deze bijna altijd in CTR omgeving of afzeggen wegens slecht weer.
De verwachtingen had ik eigenlijk niet, het was meer een combinatie van het interessant vinden om met een Drone te vliegen en de nieuwe techniek om vliegend een video te produceren en dit in combinatie van de trouw opdrachten van mijn dochter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Falco
Om lol te maken heb ik de Mavic Pro, ongeregistreerd.
Kan je ook gewoon registreren met een fake account met vpn verbinding. Ben je ook van dat registratie geneuzel af. Mij mogen ze gaan zoeken in zuid Korea.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Kan je ook gewoon registreren met een fake account met vpn verbinding. Ben je ook van dat registratie geneuzel af. Mij mogen ze gaan zoeken in zuid Korea.
Misschien snap ik het niet maar het gaat er toch juist om dat je drone geregistreerd staat (PH nummer)?
Wat is het nut van inloggen met een fake/annoniem account?
 
Misschien snap ik het niet maar het gaat er toch juist om dat je drone geregistreerd staat (PH nummer)?
Wat is het nut van inloggen met een fake/annoniem account?
Misschien dat vrijheden vastgelegd in onze grondwet in artikel:1 bepaalde mensen lief is? En die geen behoefte hebben aan onkontroleerbaar registraties waar je privacy niet gewaarborgd is?
Moet ik straks ook maar gps op mijn fiets in laten bouwen zodat men zien kan waar deze zich bevind en wat ik ermee doe?
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Lijkt me wel.
De topic starter heeft/had een ROC-light, dus ook een geregistreerde drone (neem ik aan), vandaar mijn vraag.
Maar volgens mij wordt er een beetje langs elkaar heen gepraat dus ik ga er hier maar verder niet op in.
 
Volgens mij worden er hier twee soorten registraties door elkaar gehaald. Peter Ferex doelt op de "registratie" c.q. softwarematige aanmelding van de piloot bij her eerste gebruik in de GO app. Terwijl BRC doelt op de formele registratie van het toeste in het luchtvaartuigregister bij de IL&T, indien het toestel niet-creatief zal worden gebruikt.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Volgens mij worden er hier twee soorten registraties door elkaar gehaald. Peter Ferex doelt op de "registratie" c.q. softwarematige aanmelding van de piloot bij her eerste gebruik in de GO app. Terwijl BRC doelt op de formele registratie van het toeste in het luchtvaartuigregister bij de IL&T, indien het toestel niet-creatief zal worden gebruikt.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Ik nam inderdaad aan dat het om het eerste ging. Wat lijkt mij nog steeds ter zake doende is als het om drone gebruik en registratie's gaat. Als iemand vind dat dit niet aan de orde is kan het voor hem ook een optie zijn de topic daarover verder niet te volgen.
 
Ik nam inderdaad aan dat het om het eerste ging. Wat lijkt mij nog steeds ter zake doende is als het om drone gebruik en registratie's gaat. Als iemand vind dat dit niet aan de orde is kan het voor hem ook een optie zijn de topic daarover verder niet te volgen.
Duidelijk, echter is er bij de fysieke (PH-) registratie van een toestel geen sprake van het wel/ niet kunnen gebruiken van een 'fake' account o.i.d, aangezien de op het (BvI-aanvraag) formulier aangemerkte gegevens worden gecontroleerd o.b.v. bestaande (basis)registraties, waaronder de KvK.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Duidelijk, is er bij de fysieke registratie van een toestel geen sprake van het wel/ niet kunnen gebruiken van een 'fake' account o.i.d daar de op het formulier aangemerkte gegevens worden gecontroleerd o.b.v. bestaande (basis)registraties, waaronder de KvK.
Daar heb ik geen ervaring mee, maar kan vast iemand anders die deze topic je vertellen.
 
Voor de duidelijkheid: alles aanwezig incl. PH-2QI nummer
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM
Hoi Wiebe,
Kan het niet even vinden, maar misschien kan jij mij helpen:
Zoals je heb gelezen, wil ik stoppen met commercieel vliegen(Roc-light) Ik weet dat de vergunnigen na twee jaar worden verlengd, maar de verzekering per jaar gaat, dus deze wil ik opzeggen.
Kan ik mijn Drone met PH nummer gewoon verkopen, of moet ik dit ook doorgeven aan het ILT?
Bedankt en groet,
Edwin (Vayreda)
 
Hoi Wiebe,
Kan het niet even vinden, maar misschien kan jij mij helpen:
Zoals je heb gelezen, wil ik stoppen met commercieel vliegen(Roc-light) Ik weet dat de vergunnigen na twee jaar worden verlengd, maar de verzekering per jaar gaat, dus deze wil ik opzeggen.
Kan ik mijn Drone met PH nummer gewoon verkopen, of moet ik dit ook doorgeven aan het ILT?
Bedankt en groet,
Edwin (Vayreda)
Je kunt de tenaamstelling middels hetzelfde BvI formulier wijzigen. Het BvI volledig opschorten van het BvI wellicht ook, maar daarover zou ik gewoon de IL&T even bellen.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Oeps foutje! Ik bedoel de Drone zonder PH nummer.