Opvouwbare landing platform

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik heb n opvouwbare besteld ergens op t internet voor weinig maar zit er nu al vier weken op te wachten pffffff dus heb er zelf maar eentje gezaagd van n plaatje triplex .
Onmisbaar met gras en opwaaiend stof en m,n Mavic pro heeft geen problemen met rustig landen.
 
Ik heb n opvouwbare besteld ergens op t internet voor weinig maar zit er nu al vier weken op te wachten pffffff dus heb er zelf maar eentje gezaagd van n plaatje triplex .
Onmisbaar met gras en opwaaiend stof en m,n Mavic pro heeft geen problemen met rustig landen.
Ik hoop watervaste triplex, anders wordt het nog moeilijker om te landen als deze is krom getrokken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Naast dat een landingpad het landingsstel beschermt of zorgt dat het hoge gras plat ligt (niet nodig voor Phantoms, die staan al lekker hoog, maar ik snap dat Mavic eigenaren hier nog wel eens last van hebben. Eindelijk een voordeel van mijn Phantom :)) is er nog een groot voordeel.

Voor precision landing maakt de drone een "foto" van de grond onder zich. Het contrast van een blauw of oranje landingpad maakt het terugvinden van de "exacte" locatie de laatste meters wel een stuk makkelijker voor de drone.
 
Naast dat een landingpad het landingsstel beschermt of zorgt dat het hoge gras plat ligt [...] maar ik snap dat Mavic eigenaren hier nog wel eens last van hebben.

Om van mijn Spark maar niet spreken; hoewel daar palm launch en vanuit hover tussen de 150 tot 200 cm hoog gewoon vastpakken en 90 graden kantelen ook prima werkt.

Voor precision landing maakt de drone een "foto" van de grond onder zich. Het contrast van een blauw of oranje landingpad maakt het terugvinden van de "exacte" locatie de laatste meters wel een stuk makkelijker voor de drone.

Dat wel, natuurlijk.
 
Uiteindelijk heb ik mijn bestaande platform wat verbouwd. Het middengedeelte heb ik op 6 soepele drukveren geplaatst. Die vangen de 'klap' mooi op en ik kan nog steeds mijn platform gebruiken om gras of andere losse rommel uit de buurt van de drone te houden.
 

Bijlagen

  • Platform-1.jpg
    Platform-1.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 29
  • Platform-2.jpg
    Platform-2.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 23