Mavic Air 2 Opstijgen en Landen bewegend platform

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jroose79

Active Member
Lid geworden
23 dec 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
44
Locatie
Vlissingen
Allen,

ik werk in de scheepvaart en probeer zo vaak als ,mogelijk mijn MA2 mee te nemen om wat mooie plaatjes te schieten.
Een ex-collega van mij doet dit ook en nu vragen we ons beide het volgende af..
Hoe kan je opstijgen, maar vooral landen op een voortbewegend platform.
Laatst ben ik wel opgestegen vanaf een langzaam varend schip (3-4 kn = 7-8 km/u) enhad toen het gevoel dat mijn drone eigenlijk braaf bleef hangen boven de plek van opstijgen.. Wellicht door de obstakel sensoren, of misschien door de infrarood sensor op de buik.. Landen heb ik gedaan toen het schip stil lag.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral het landen? (voor het gemak even enkel de voorwaartse bewegeging en niet de andere 5 assen waaromheen een schip beweegt)
Ook er vanuit gaande dat dit gebeurt op een 'open' plaats aan dek zoals een helideck of open dekruimte zonder ekke obstakels

(en ja ik weet dat ik niet moet calibreren aan boord :) ivm magnetische interferentie en bewegend schip)
 
Allen,

ik werk in de scheepvaart en probeer zo vaak als ,mogelijk mijn MA2 mee te nemen om wat mooie plaatjes te schieten.
Een ex-collega van mij doet dit ook en nu vragen we ons beide het volgende af..
Hoe kan je opstijgen, maar vooral landen op een voortbewegend platform.
Laatst ben ik wel opgestegen vanaf een langzaam varend schip (3-4 kn = 7-8 km/u) enhad toen het gevoel dat mijn drone eigenlijk braaf bleef hangen boven de plek van opstijgen.. Wellicht door de obstakel sensoren, of misschien door de infrarood sensor op de buik.. Landen heb ik gedaan toen het schip stil lag.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral het landen? (voor het gemak even enkel de voorwaartse bewegeging en niet de andere 5 assen waaromheen een schip beweegt)
Ook er vanuit gaande dat dit gebeurt op een 'open' plaats aan dek zoals een helideck of open dekruimte zonder ekke obstakels

(en ja ik weet dat ik niet moet calibreren aan boord :) ivm magnetische interferentie en bewegend schip)
 
Kan lukken maar wel heel erg opletten met auto RTH. Of in geval van connectieverlies etc. Dus evt manueel nu en dan het RTH punt updaten. Dan ook opletten met obstakels aan boord dus kabels en andere toestanden. Wel lees ik veel dat door een 'magnetisch foute' start het kompas compleet op hol kan slaan en de drone dan onvoorspelbare dingen kan gaan doen.
 
Kan lukken maar wel heel erg opletten met auto RTH. Of in geval van connectieverlies etc. Dus evt manueel nu en dan het RTH punt updaten. Dan ook opletten met obstakels aan boord dus kabels en andere toestanden. Wel lees ik veel dat door een 'magnetisch foute' start het kompas compleet op hol kan slaan en de drone dan onvoorspelbare dingen kan gaan doen.
Ben al vaak opgestegen vanaf een dek. Nooit problemen gehad gekukkig met kompas. De rth die kan je gekukkig onderbreken idd.. anders worden het onderwater beelden
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en EmpieDrone