Opstart bedrijf funda foto & video regio Helmond dji mini 3 pro

Fotografeer Nederland met je drone en maak kans op mooie prijzen!

Michielh81

New Member
Lid geworden
29 aug 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
42
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met opstarten van zzp bedrijf voor maken van foto’s en video’s voor makelaars in de omgeving van Helmond. Ik heb veel ervaring op gebied fotografie en met een Dji mini pro 3 is de eerste stap gezet. Website in de maak, en eerste pilot mag ik starten bij een grote boerderij op plaats “ De Rips” 300 meter van Luitenant-generaal Bestkazerne. Ik ben nog hobby fotograaf heb nog geen KVK aangevraagd.

ik heb mijn drone vlieg bewijs toch maar wel gedaan voor A1/A3. Niet nodig voor deze drone toch maar gehaald.

Je moet vooronderzoek doen want dat moet dan. Dan gebruik ik drone forecast €70 voor betaald. En zit alleen om dat gebied een blauwe lijn. Je mag er niet overheen. Maar toch even googlen kom je nog andere kaarten tegen die weer wat anders beweren dat het weer niet mag vliegen. En andere geeft weer aan max 30 meter. Ik wordt er een beetje gek van het is allemaal een beetje vaag op internet met regels.

Ik vraag aan jullie mag ik hier nu wel of niet vliegen als hobby fotograaf? Stel Max hoogte 12 / 15 meter?

Nog een vraag, ik woon in Helmond en DroneForecast geeft hier een open categorie aan. Ik vlieg hier dus tot max 120 meter hoogte indien nodig. Mag dat? Want alle andere kaarten geeft aan dat het niet mag. Terwijl Dji map aangeeft van wel?

Mag ik überhaupt wel drone foto’s maken van huizen in regio Helmond voor een makelaars?

Want ben nu zeer aan twijfelen of beter geen bedrijf moet op starten met al die vage regels en vliegkaarten.

Ben benieuwd naar jullie reactie?

Laatste toevoeging!​

No-fly zones (rode zones)​

De no-fly zones worden op de Nederlandse dronekaarten weergegeven als rode gebieden. Deze no-fly zones, ook wel CTR's genoemd, vind je rondom vliegvelden en militaire basissen. Je mag hier niet vliegen met je drone.

Nota bene: Op de inkleuring van sommige (militaire oefen-)gebieden door de LVNL is helaas wat aan te merken. Verder willen we opmerken dat niet elke no-fly zone iedere dag op elk uur actief hoeft te zijn.

In dat laatste stuk, staat dus dat je soms wel mag vliegen in de rode zones??? Maar wanneer dan wel?

Hiermee bedoel ik dat alle regels erg vaag zijn opgesteld.

Je moet op aanwijzen van de overheid in Nederland kijken naar de kaart van GoDrone of Aeret. Dat lees je hier.
Drone Forecast en de DJI kaart bevatten geen betrouwbare informatie over Nederlandse zones.
Rood = no fly = niet vliegen, geen 1, 10 of 20 meter. Helmond is dus een pechlocatie vanwege CTR de Peel en CTR Volkel.

Je leest in deze https://www.dronepilots.nl/threads/no-fly-zone.9927/
en deze post hier meer over https://www.dronepilots.nl/threads/vliegen-in-noord-brabant.10318/

Vergeet je niet te registreren bij de RDW: Vliegbewijs en exploitantnummer drones aanvragen
Mijn tip op je goed in te lezen voordat je meer geld uitgeeft zonder zeker te weten of het goed besteed is. Voor beroepsmatig vliegen zou ik me ook verdiepen in een aansprakelijkheidsverzekering en een A1-A3 certificaat halen om alle regels te leren. Succes en vlieg verstandig!

1693313272075.png

• Leuk
Waarderingen: wdejager
Helaas, in de regio Helmond en omgeving houdt het voorlopig op als je actief bent in de Open categorie. Als je daar wilt vliegen, dan moet je beschikken over een vergunning voor de Specific categorie, inclusief ontheffing voor vluchten in militair luchtruim. Om dat te bereiken kijk je tegen een investering van duizenden euro's aan en het nodige papierwerk. Ik zou als ik jou was een lang statief kopen en daar een klein cameraatje op zetten.

Wel als er een knipperend lampje op zit denk ik! :D

DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Putter stoomgemaal by sunrise
Nu je het zegt… volgens EU verordening 2019/946 moet je inderdaad verplicht verlichting aanbrengen op fotomasten hoger dan 15m als je die in een CTR plaatst, ook al is het kortstondig, tenminste dat maak ik op uit deze bron

Nu je het zegt… volgens EU verordening 2019/946 moet je inderdaad verplicht verlichting aanbrengen op fotomasten hoger dan 15m als je die in een CTR plaatst, ook al is het kortstondig, tenminste dat maak ik op uit deze bron

Ja, dat denk ik ook dan ja! Wat dan eventueel een optie zou zijn, is je drone op die mast vastmaken.. Heb je én een camera, én verlichting! ;)

DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Putter stoomgemaal by sunrise

Maak dan een mast aan je drone vast. Met dat hele geval rond gaan vliegen en als er een BOA langskomt snel op de pootjes van de mast landen. "Ik was niet aan het vliegen meneer, kijk".

Goedendag, ik ben zo’n drone operator die filmpjes maakt voor oa makelaars in eindhoven en omgeving. Als je alleen dat wilt gaan doen zal het niet rendabel worden. Wat de makelaars willen betalen tegenover de kosten van vergunning, de apparatuur en de tijd die een filmpje maken vergt, kost het geld. Helaas woon je wat dat betreft, op dit moment in ieder geval, in het verkeerde gebied. De meeste makelaars gebruiken hier dan ook, precies zoals al hierboven vermeld, een statief. (Of hebben zelf een drone en vliegen illegaal )