Opleiders zien ‘Ierse route’ naar gratis EU dronebewijs met lede ogen aan

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat mij overigens opvalt is dat de vliegscholen allemaal hetzelfde tarief hanteren (??????)
Vreemd dat iedere school op dezelfde bedragen uit komt en ook dezelfde "korting" geeft wanneer iemand vóór 31 dec inschrijft.
Doet mij denken aan kartelvorming (of klantmisleiding, de allom bekende "van-voor" prijs).
Da's niet helemaal correct. Zo hanteert Dutch Drone Academy lagere prijzen, zeker als je vóór 31-12 een reservering plaatst: Prijsvergelijker EU dronebewijs opleidingen

Over mogelijke kartelvorming doe ik geen uitspraken. Ik weet dat de verschillende opleiders met elkaar in contact staan, maar ik weet niet of ze bewust aan gezamenlijke prijsvorming doen.
 
Da's niet helemaal correct. Zo hanteert Dutch Drone Academy lagere prijzen, zeker als je vóór 31-12 een reservering plaatst: Prijsvergelijker EU dronebewijs opleidingen

Over mogelijke kartelvorming doe ik geen uitspraken. Ik weet dat de verschillende opleiders met elkaar in contact staan, maar ik weet niet of ze bewust aan gezamenlijke prijsvorming doen.
Mag ik je eerst even bedanken voor de uitgebreide uitleg die ik iedere keer van je krijg. Wordt ontzettend gewaardeerd!
Je bent duidelijk iemand die begaan is met de drone hobby.

"Da's niet helemaal correct" Had ik al gezien, maar voor een volledige cursus per 01-01-2021 een bedrag van € 199,- (give or take € 0,99 - € 0,80) vind ik wel erg opvallend!!
In de huidige dronehype lijkt een meer concurrerend prijsverschil wat logischer, toch?
En wat een mooi psychologisch verkoopbedrag wordt er hier ook gehanteerd. Past perfect in de lijn van: 19,99, 12,95, 11,99, 4549,99
I.m.h.o té opvallend, maar goed, dat ben ik ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Vandaag is mijn activatie mail binnen, nu moet ik een kopie van een ID, pasdport of rijberwijs uploaden in pdf..
 
Vandaag is mijn activatie mail binnen, nu moet ik een kopie van een ID, pasdport of rijberwijs uploaden in pdf..
Me too. Alles is inmiddels afgewerkt. Nog wel ff wachten op de goedkeuring. En wachten op het "examen" ;-) Staat nog in het grijs, dus afwachten maar.
 
Laatst bewerkt:
Zou iemand zijn of haar ervaringen willen delen over het behalen van A1 / A3 dronebewijs in Ierland? Is er al meer informatie over het daadwerkelijk aanvragen van het dronebewijs bij de RDW? Zou ze moeilijk gaan doen over Ierse bewijzen? Ik twijfel of ik het bewijs bij DDRA in Nederland wil halen voor 40 euro (t/m 31 dec) of dat ik hem via de Ierse route ga behalen en moet hopen dat de RDW het goedkeurt.
 
Met een ROC-L in bezit hoef ik voorlopig niets te doen....toch??
 
Zou iemand zijn of haar ervaringen willen delen over het behalen van A1 / A3 dronebewijs in Ierland? Is er al meer informatie over het daadwerkelijk aanvragen van het dronebewijs bij de RDW? Zou ze moeilijk gaan doen over Ierse bewijzen? Ik twijfel of ik het bewijs bij DDRA in Nederland wil halen voor 40 euro (t/m 31 dec) of dat ik hem via de Ierse route ga behalen en moet hopen dat de RDW het goedkeurt.
Ik heb inmiddels begrepen dat de RDW nog *niet* in staat zal zijn om een Iers bewijs A1/A3 te accepteren zodra je een A2 certificaat wilt gaan aanvragen. Je moet dus ofwel alsnog aankloppen bij een Nederlandse opleider, ofwel afwachten totdat de RDW wel zover is (inmiddels heb ik hier al vragen over gesteld aan ze).
 
Ik heb inmiddels begrepen dat de RDW nog *niet* in staat zal zijn om een Iers bewijs A1/A3 te accepteren zodra je een A2 certificaat wilt gaan aanvragen. Je moet dus ofwel alsnog aankloppen bij een Nederlandse opleider, ofwel afwachten totdat de RDW wel zover is (inmiddels heb ik hier al vragen over gesteld aan ze).
Al met al heb ik nog niet de indruk dat de instanties (zoals RDW etc.) er klaar voor zijn. Van een strenge handhaving zal m.i. daarom voorlopig ook nog geen sprake zijn.

Immers, wat moet een handhaver (BOA/Politie) als je wel een A1/A3 bewijs kunt overleggen, maar dit nog niet via de RDW kan checken omdat die dit nog niet kan verwerken?

Ik schat dat er al gauw een half jaar tot een jaar voorbij gaat voor er echt op gecontroleerd gaat worden. Behalve bij incidenten dan wellicht.
 
Zo... Als nieuweling de "ierse route" gevolgd... bewijs in the pocket...
En nu eerst trainen met een bevriende en ervaren drone piloot hier in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik heb het zonet ook gedaan maar hoe krijg je je certificaat, krijg je dat via de mail?
Zo... Als nieuweling de "ierse route" gevolgd... bewijs in the pocket...
En nu eerst trainen met een bevriende en ervaren drone piloot hier in de buurt.

Verzonden met mijn ANE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb het zonet ook gedaan maar hoe krijg je je certificaat, krijg je dat via de mail?

Verzonden met mijn ANE-LX1 en de Dronepilots.nl app
Als je je test hebt gedaan zie je aan de rechterkant dat je de test met goed gevolg hebt doorlopen. Rechtsboven staat een klein wolkje en als je deze aanklikt dan download je de PDF.
 
Ik heb vandaag mijn activatie-mail gekregen. Dat natuurlijk gedaan, met de Kopie-ID een kopie gemaakt van mijn paspoort en opgestuurd naar Ierland. Uiteraard heb ik in die app mijn BSN-nummer onleesbaar gemaakt. Alles ingestuurd en nu afwachten op de verificatie.
 
Vraag me af of die echt nodig zijn. Je wordt een goed eindje op weg geholpen met de tips tijdens de test.
 
Ik lees hier dat een aantal de " Ierse route " met goed gevolg hebben afgerond.
Ik ben wel benieuwd hoe dat " examen van de 40 vragen" eigenlijk verliep?
 
Euh, 0 drone ervaring en test gehaald met de film en de hints in de test
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Status
Niet open voor verdere reacties.