En toch is uiteindelijk het enige dat je krijgt als je de dure NL / RDW weg volgt een NL registratienummer (moet je inderdaad sowieso aanvragen) en een "proof of completion" van een EASA theoretische opleiding. Heb je die laatste via de Ierse weg al (gratis) verkregen, dan ben je volgens mij wettelijk gedekt. RDW is in deze geen handhaver; dat is ILT. Het gaat er dus niet om of RDW de Ierse PoC erkent, maar of ILT dat doet. En dat je zowel een registratie als operator en een PoC hebt. En of dat uiteindelijk voor de rechter stand houdt, natuurlijk.
Ik ga het in ieder geval op die manier maar eens inzetten, in eerste instantie.
(EDIT: Ik ga voorlopig niet voor A2; wil je dat wel, dan ben je inderdaad gebonden aan een Nederlandse opleider, dankzij RDW, tenzij buitenlandse opleiders een NL operator registratie als basis voor hun opleiding / certificaat accepteren. Dat wordt nog even spitten, dan)