Opleiders zien ‘Ierse route’ naar gratis EU dronebewijs met lede ogen aan

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het Ierse bewijs is alleen voor A1/A3, en dus zou het niets over A2 kunnen zeggen, maar nu bewijst de RDW-info dus ook dat je er op het moment echt helemaal niets aan hebt in Nederland voor het aanvragen van je Nederlandse vliegbewijs, ook niet voor A1/A3.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet huilen...

Het verklaart ook dat ik voor een vak certificaat onderwezen word door een 27 jarige die mij als 52 jarige moet beoordelen of ik mijn vak versta, en naar behoren kan uitoefenen.. met meer dan 30 jaar ervaring.

Gaat niet over het vliegen met drones. Maar mijn eigen vakgebied... dit is Nederland heden ten dage.

Onderwijs schiet op schoolniveau gewoon te kort, ik noem het certificaat geilheid.......en big business!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Alex smit
En toch is uiteindelijk het enige dat je krijgt als je de dure NL / RDW weg volgt een NL registratienummer (moet je inderdaad sowieso aanvragen) en een "proof of completion" van een EASA theoretische opleiding. Heb je die laatste via de Ierse weg al (gratis) verkregen, dan ben je volgens mij wettelijk gedekt. RDW is in deze geen handhaver; dat is ILT. Het gaat er dus niet om of RDW de Ierse PoC erkent, maar of ILT dat doet. En dat je zowel een registratie als operator en een PoC hebt. En of dat uiteindelijk voor de rechter stand houdt, natuurlijk.
Ik ga het in ieder geval op die manier maar eens inzetten, in eerste instantie.
(EDIT: Ik ga voorlopig niet voor A2; wil je dat wel, dan ben je inderdaad gebonden aan een Nederlandse opleider, dankzij RDW, tenzij buitenlandse opleiders een NL operator registratie als basis voor hun opleiding / certificaat accepteren. Dat wordt nog even spitten, dan)
 
Klopt, ik kreeg ook een bericht met:
Identity application processing will stop on 23rd December and restart on 4th January 2021.
Ik wacht geduldig af, lijkt me dat dit een europees dronebewijs is.
Vraag me ook af waarom dit in Nederland altijd geld moet kosten......
Ik krijg "inmiddels" het bericht: Please note that identity verification applications are expected to be processed by 16th January.

Weer ff wachten dus.

Gelukkig heb ik een 2 sporen beleid gevolgd (training gevolgd bij een Nederlandse leverancier) en heb nu gewoon een NL vliegbewijs.
 
Dear User

Your identity verification request will not be processed until after 31st January. It is expected that a charge of €5 will apply after 31st January for identity verification and €30 for UAS on line training, if you wish to cancel your application please logon and select "cancel" all of your personal details and documentation will be completely deleted from the MySRS system.

Thank you
MySRS Support


Kortom, niet gratis meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.