Opleiders zien ‘Ierse route’ naar gratis EU dronebewijs met lede ogen aan

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij hetzelfde. Donderdag de 10e alles geregeld en ingestuurd. Vandaag nog steeds:

Your identity verification application is still under review
 
Bij mij heeft de verification 2 dagen geduurd. Het kan natuurlijk zijn dat er ondertussen heel wat aanvragen zijn. Ben je ongerust kan je een email sturen. De kans dat deze snel beantwoord wordt is misschien ook klein,... Baat het niet, dan schaadt het niet!
 
Bij mij heeft de verification 2 dagen geduurd. Het kan natuurlijk zijn dat er ondertussen heel wat aanvragen zijn. Ben je ongerust kan je een email sturen. De kans dat deze snel beantwoord wordt is misschien ook klein,... Baat het niet, dan schaadt het niet!
Precies ga ik ook doen..
 
Ik probeer de ierse roette ook te volgen maar het handtekeningsdocument douwnloaden werkt niet

voor mij is dit een voorzorgsmaatregel

ik ben namelijk modelvlieger en heb al jaren een KNVVL brevet
waarbij we dus echt vliegles hebben gekregen
en echt een praktijkexamen hebben afgevlogen

ik snap ook niet dat het KNVVL brevet niet voldoende is

maar een online cursus is geen probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
Bj het vliegen binnen het kader van een modelbouwvereniging gelden de regels, voorwaarden en beperkingen die voor die vereniging gelden. Dat gaat niet veranderen per 01-01-2021.
Maar wil je gaan "wildvliegen", dan moet je aan de EASA voorwaarden voldoen. En dat betekent dat je je in moet schrijven, je registratienummer op je RC model moet aanbrengen en die test gedaan moet hebben - op zijn minst. Puur om de handhaafbaarheid te faciliteren, in eerste instantie.
 
Bij mij heeft de verification 2 dagen geduurd. Het kan natuurlijk zijn dat er ondertussen heel wat aanvragen zijn. Ben je ongerust kan je een email sturen. De kans dat deze snel beantwoord wordt is misschien ook klein,... Baat het niet, dan schaadt het niet!
Heb ik dus ook gedaan.
Niks meer gehoord, is nu 1 week geleden en als ik inlog staat er : Your identity verification application is still under review
We wachten af.
 
daarvan ben ik op de hoogte

maar er is een groot verschil tussen een drone en een modelvliegtuig

in de praktijk kan je binnen 2 uur na aanschaf van een drone er mee vliegen door puur de gebruiksaawijzing te lezen

de meeste drones buiten de race drones om vliegen autonoom

dat houdt ik dat het feitelijk vliegen volledig door de drone gedaan word
en de operator geeft allen aan waarheen

ook als dat ver buiten het bereik van de operator is

een modelvliegtuig bestuur je feitelijk zoals een echt vliegtuig

echter heb je rekening te houden met het gezicht
en het bereik van je zender

ik vlieg met grote warbirds
dat is zeer ervaren piloot voor de mensen die het niet begrijpen

als ik de knuppels van men zender los laat

dan zal het model binnen no time neerstorten

fail safe buiten bereik zender is gas dicht

het model dient dan met stoffer en blik bij elkaar geveegd te worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
maar heeft iemand dat formulier wat je moet douwnloaden nog

want daar loopt de aanvraag bij mij vast

ik wil evengoed alle papieren halen omdat ik ook internationaal shows vlieg
ik ben namelijk ontwerper van grote schaalmodellen
 

Bijlagen

  • IMG_3425.jpg
    IMG_3425.jpg
    968,9 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: Soneg
maar heeft iemand dat formulier wat je moet douwnloaden nog

want daar loopt de aanvraag bij mij vast

ik wil evengoed alle papieren halen omdat ik ook internationaal shows vlieg
ik ben namelijk ontwerper van grote schaalmodellen
Ik heb het formulier wel, maar is ingevuld.
Zal kijken of ik het leeg krijg.
 
Heb ik dus ook gedaan.
Niks meer gehoord, is nu 1 week geleden en als ik inlog staat er : Your identity verification application is still under review
We wachten af.
Ik wacht al vanaf 10 dec en heb ook een mail gestuurd vorige week woensdag maar geen reactie..
 
40 vragen zijn een eitje na het bekijken van de verplichte film en het lezen van Drones (UAS) | EASA
Gebruik "Expand all questions:"
De film zelf gaat wat snel als je nog niets weet van de materie. Daarom is het lezen van de informatie op die website aan te bevelen. Die kan je dan ook als naslagwerk naast de test gebruiken.
De plaatjes en de tabel in "Requirements under the ‘open’ category" zijn dan het nuttigst.

Verder goed lezen en logisch nadenken, dan vallen vaak al 2, soms zelfs 3, van de 4 mogelijk antwoorden direct af.
 
Kijk vooral ook naar de Tips bij de vragen, aan de rechterkant.

Verzonden met mijn SM-A320FL en de Dronepilots.nl app
 
Net een bericht van op mysrs dat het tot 4 jan stil ligt.
Ik heb gisteren besloten om me Nederlandse EUdronebewijs te gaan halen en niet via deze weg meer..
Dit ook omdat je steeds meer dingen leest dat je bij het RDW een opleiding moet gedaan hebben voor je A1/A3 bij een Nederlandse opleider..
Fijne feestdagen allemaal en een gezond en veilig 2021
 
Net een bericht van op mysrs dat het tot 4 jan stil ligt.
Ik heb gisteren besloten om me Nederlandse EUdronebewijs te gaan halen en niet via deze weg meer..
Dit ook omdat je steeds meer dingen leest dat je bij het RDW een opleiding moet gedaan hebben voor je A1/A3 bij een Nederlandse opleider..
Fijne feestdagen allemaal en een gezond en veilig 2021

Klopt, ik kreeg ook een bericht met:
Identity application processing will stop on 23rd December and restart on 4th January 2021.
Ik wacht geduldig af, lijkt me dat dit een europees dronebewijs is.
Vraag me ook af waarom dit in Nederland altijd geld moet kosten......
 
Klopt, ik kreeg ook een bericht met:
Identity application processing will stop on 23rd December and restart on 4th January 2021.
Ik wacht geduldig af, lijkt me dat dit een europees dronebewijs is.
Vraag me ook af waarom dit in Nederland altijd geld moet kosten......
Klopt in vind het ook jammer dat je hier altijd moet betalen maar via Dutch Drone Academy is het nu 40 euro en ga het dan via die weg doen aangezien ik niet weet of de UK geldig is en blijft in NL.
 
Klopt, ik kreeg ook een bericht met:
Identity application processing will stop on 23rd December and restart on 4th January 2021.
Ik wacht geduldig af, lijkt me dat dit een europees dronebewijs is.
Vraag me ook af waarom dit in Nederland altijd geld moet kosten......

Klopt, Ierland is gewoon EU.
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex
Volgens de vanavond (30 december 2020) op de RDW-website verschenen informatie kun je met het Ierse bewijs van slagen voor het theorie-examen A1/A3 niet in Nederland je vliegbewijs aanvragen, want je hebt een link naar de RDW-website nodig die je zou moeten krijgen van een erkende vliegschool om dat überhaupt te kunnen gaan doe;, en een dergelijke link krijg je niet uit Ierland..
 
  • Leuk
Waarderingen: virgilc
Volgens de vanavond (30 december 2020) op de RDW-website verschenen informatie kun je met het Ierse bewijs van slagen voor het theorie-examen A1/A3 niet in Nederland je vliegbewijs aanvragen, want je hebt een link naar de RDW-website nodig die je zou moeten krijgen van een erkende vliegschool om dat überhaupt te kunnen gaan doe;, en een dergelijke link krijg je niet uit Ierland..
Dat bleek eerder ook al uit deze toelichting: RDW erkent ‘Iers’ EU dronebewijs nog niet bij aanvraag A2-certificaat | Dronewatch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.