Opleiders zien ‘Ierse route’ naar gratis EU dronebewijs met lede ogen aan

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwachten jullie dat het via de Ierse route gratis blijft? Ik ben nu namelijk 15 jaar en moet nog 3 maanden wachten tot dat ik 16 wordt. Ik twijfel tussen de “aanbieding” van DDA of afwachten totdat ik 16 ben en het via de Ierse route doen. Je moet namelijk 16 jaar zijn om de cursus in Ierland te doen.
Ik verwacht het wel. Maar om het zeker te weten zou je er eens een mailtje richting IAA aan kunnen wagen.
 
Hoi Polleke1949,

Op de webite van Rijksoverheid (nederland), staat in een PDF document dat drones zonder C0 en minder dan 250 gram wegen, in 2023 gewoon onder A1 gevlogen mogen worden, echter er staat wel alleen 'Zelfgebouwd'. Daar vraag ik me wel af of hier ook DJI Mini 2 onder valt..... Ook net eentje gekocht

Ik weet niet of het zelfde geldt in België.

Download 'Europese droneregels voor piloten die momenteel recreatief vliegen' PDF document | 3 pagina's | 246 kB Brochure | 10-11-2020 (rijksoverheid.nl)

Hierbij nog een link waarin staat dat Drones lichter dan 250 gram, in 2023 door mogen vliegen in A1.
Verschillende CE-markeringen • Drone Class (eudronebewijs.nl)

Hierbij een link, dat je wel na 2023 mag vliegen met Drones, lichter dan 250 gram:
DJI lanceert 4K opvolger van Mavic Mini: de Mini 2 | Dronewatch

Wel allemaal wazig zo.
(ik weet niet of ik links mag plaatsen, zo niet, excuses)
Heel hartelijk voor deze reactie. (weer wat leeswerk) :p
Schept toch weer een beetje licht in de droneduisternis.
Het blijft overigens een mistig gebied m.i. :(
Een BOA/politieagent zal daar ook niet blij mee zijn, lijkt mij.

Edit:
PDF file van het Min van Infrasrtuctuur en Waterstaat.
Ik ben dit aan het lezen geweest en vind dit nog steeds niet duidelijk:
"Vanaf 1 januari 2023 mag u met uw huidige drone zonder CE-label alleen nog in subcategorie A3 vliegen, behalve als uw drone zelfgebouwd is en minder weegt dan 250 gram: daarvoor blijft subcategorie A1 van toepassing"

Bedoelen ze nu dat de zelfbouw van < 250 gram in de A1 blijft EN OOK de DJI Mini 2?????
OF is het alléén maar de zelfbouw drone die dus < 250 gram weegt. (ZELFBOUW EN < 250 gr. M.a.w. BEIDE voorwaarden)
 
Laatst bewerkt:
Heel hartelijk voor deze reactie. (weer wat leeswerk) :p
Schept toch weer een beetje licht in de droneduisternis.
Het blijft overigens een mistig gebied m.i. :(
Een BOA/politieagent zal daar ook niet blij mee zijn, lijkt mij.

Edit:
PDF file van het Min van Infrasrtuctuur en Waterstaat.
Ik ben dit aan het lezen geweest en vind dit nog steeds niet duidelijk:
"Vanaf 1 januari 2023 mag u met uw huidige drone zonder CE-label alleen nog in subcategorie A3 vliegen, behalve als uw drone zelfgebouwd is en minder weegt dan 250 gram: daarvoor blijft subcategorie A1 van toepassing"

Bedoelen ze nu dat de zelfbouw van < 250 gram in de A1 blijft EN OOK de DJI Mini 2?????
OF is het alléén maar de zelfbouw drone die dus < 250 gram weegt. (ZELFBOUW EN < 250 gr. M.a.w. BEIDE voorwaarden)

@Polleke1949,

Ik snap het ook niet. Op vele datasheet met A1-A3, staat op een aantal dat je met een < 250 gram wegende drone dat geen C0 heeft, per 1-1-2023 mag vliegen. Erg onduidelijk allemaal.
Heb ik net de Mini 2 gekocht :). We gaan het wel zien.
 
Ik sowieso de hele certificering een beetje overtrokken. Als we nu passagiers vervoerden.
 
Wacht al vanaf vorige week donderdag, denk dat het helaas niet gaat lukken.
 
Ik heb gewoon een @Home,nl e-mail adres gebruikt. Verleden woensdagavond de gegevens ingestuurd en vrijdag rond 17:00 uur de eerste reactie.
 
Je hebt wel een account aan kunnen maken? Dus incl. bevestigingsmail?
Ja ik heb een account aangemaakt en alles toegestuurd met een email adres van gmail.com als ik inlog zie ik alleen maar dit Your identity verification application is still under review
 
Ja ik heb een account aangemaakt en alles toegestuurd met een email adres van gmail.com als ik inlog zie ik alleen maar dit Your identity verification application is still under review
Oké. Ja dan is een week toch best wel lang. Maar goed, aan de andere kant hebben ze de zaken wel 'under review'.
Misschien is het een idee om ze morgen of vrijdag eens een berichtje sturen?
 
Ik heb geen mail ontvangen dat ik me gegeven heb in gestuurd.. wel toen ik me account ging aanmaken en mijn email adres moest bevestigen

Account is dan actief, je kunt ook inloggen dan, maar de test nog niet doen.

Je krijgt dan dit scherm:

SRS.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex
Ik heb geen mail ontvangen dat ik me gegeven heb in gestuurd.. wel toen ik me account ging aanmaken en mijn email adres moest bevestigen
Nee, een bevestigingsmail na insturen van je gegevens krijg je ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.