Typhoon H [Opgelost] Cgo3 camera problemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ashwin Zondag

New Member
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
36
Locatie
Oss
Hoi allemaal.

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de a Yuneec H. Hiervoor heb ik de q500+ gehad. Waarmee ik heel veel plezier heb gehad.

Nu heb ik een 2 tal problemen met de camera van de H.
Verbinden met de zender duurt soms erg lang.

Maar wat ik nog veel erger vind is het volgende. Bij donkere delen in de beelden. Denk aan iets zwart of gewoon schaduwen heb ik last van extreme sneeuw.

De oppervlakte in de film zijn dan niet mooi zwart of donker grijs. Maar echt gewoon sneeuw. Niet eens ruis in de film. Maar gewoon zoals vroeger sneeuw op de tv was wanneer er geen uitzendingen meer waren.
Wie heeft er nog meer last van dit fenomeen. En wie weet eventueel hoe ik dit kan oplossen.

Of wordt het echt terug naar de winkel om de camera op te laten sturen voor reparatie door Yuneec.
 
Kijk maar naar dit filmpje. Let goed op de garage deur. Daar zie je de ruis in. Dit is nog de lichte variant. Heb vandaag daar ook gevlogen met de tuin in de schaduw. En alles in de schaduw heeft die ruis. Heb dat filmpje nu nog niet op de telefoon. Zal hem straks erop zetten.

 
Holy cow!!! Je durft wel rakelings langs dat dak te vliegen... Ik zie inderdaad iets van ruis, alhoewel dit geen beeldruis lijkt te zijn, maar meer iets van compressie-artefacten. Welke settings gebruik je? En welke ISO waarde?
 
We vlogen met 2 man ;) 1 de drone en 1 de camera :) ongeveer 1m over het dak heen.

Hier nog een film waarop het veel erger is.


Eerste film was op auto stand genomen.

De 2e is met iso 100 gemaakt en met 1080HD 50fps en dan de even op 1/100. En een ND filter.

Mijn idee is dat het van de camera sensor komt. Overal waar ik het afspeel heb ik dit probleem. Of de pc nu oud of nieuw is.

2e filmpjes is onbewerkt recht uit de camera.
Op de drone staat de camera ingesteld op de cgo3 pro stand.

Heb de Yuneec H met de zender met 3 antennes en zonder real life sensor.
 
Laatst bewerkt:
Even een korte update,

Gisteren avond heb ik nog de nieuwe firmware op de drone geinstalleerd. Dit verhielp wel het opstart probleem van de camera. Echter bleven de video beeld problemen met de witte strepen bestaan.

Vandaag ben ik terug naar Top RC in Uden gegaan, waar ik de drone heb gekocht. En ik moet zeggen dat ik zeer netjes ben geholpen. na mijn video beelden te hebben bekeken en mijn uitleg, kwamen ze al snel aan de conclusie dat het inderdaad aan de camera moest liggen.
We hebben uiteindelijk een test gedaan met hun camera van hun demo model op mijn drone. Geen problemen meer, en gewoon goed beeld.
Uiteindelijk mocht ik de camera van hun drone houden, en hebben hun mijn camera gehouden welke ze voor reparatie richting Yuneec sturen.

Ben erg blij en opgelucht dat mijn problemen met de camera zijn opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rediwed
Vandaag ben ik terug naar Top RC in Uden gegaan, waar ik de drone heb gekocht.

Mooi dat je probleem opgelost is! Misschien is het leuk als je deze ervaring deelt in onze Winkelervaring sub-forum? Dan weten anderen ook gelijk welke winkel goed is!

P.s. Aangezien het verholpen is sluit ik deze thread.