Ontvanger?

MM1955

New Member
Lid geworden
18 okt 2023
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
69
Hallo mensen,
Ben hier nieuw ,en hier kleine beschrijvijng van mij:ben gepensioneerd ,maar toch nog wel veel hobby,s,waaronder :modelvliegtuig vliegen,modelbouwtrein (n-spoor),fotografie,bouwen van pc,s,en helaas door reumatische aandoening moeten stoppen met sportduiken.
Nu dacht ik mij eens te verdiepen in de drones,en heb om te beginnen een syma x8hg gekocht,om het wat onder de knie te krijgen etc,.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de drone wil stijgen ,maar dan is het gebeurd,heb dus bij de site van Syma ,en via youtube gesneupt ,maar kon hier dus geen antwoord vinden.
wat ik ontdekte was dat een motor weigerde enn dus eigenlijk defect was.
Heb deze vernieuwd ,en nu ik hem weer wou gebruiken ,is de power wel aanwezig en wil ook wel stijgen,maar op moment van stijgen ,kiept hij gelijk naar 1 kant.heb dus eigenlijk in mijn vermogen gedaan om dit te herstellen,maar zat nu eigenlijk zelf te denken dat de ontvanger misschien defect is,of ik doe iets verkeerds,loop nu geheel vast dus.
Ook de handleiding gebruikt om te beginnen maar word hem niet.dus de vraag heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn,of doe ik iets verkeerds.
Hoop dat dit voldoende info is ,mocht dit niet zo zijn ,dan kan ik altijd proberen hier aanvulling aan te geven
Nog als aanvulling de batterijen zijn voldoende opgeladen,voor geval dat.

Hoi MM,

Als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat de propellors verkeerd gemonteerd zitten. ik zou eens in die richting gaan zoeken.

Het zou inderdaad je propeller kunnen zijn. In de regel hoort de tekst op de propeller aan de bovenkant te zitten.
Daarnaast heb je diagonaal dezelfde propeller en draaien ze dezelfde kant op. Dus links voor draait dezelfde kant op als rechts achter.
Ik zie dat je drone brushed motortjes hebt (met 2 draden) met een stekkertje eraan gemonteerd. Als je een motor A hebt maar er hoort daar een motor B, dan draait je motor de verkeerde kant op. Je + en - zitten dan omgedraaid voor je motor.
Het is dus goed om te kijken of je propeller er goed op zit en of je motor de goede kant op draait. Het testen of de motor goed draait doe je in de regel met de propellers eraf, om je vingers te behouden.

Hopelijk kom je hier verder mee.

hallo,
bedankt voor jullie reactie,heb hier gisteren ook naar gekeken ,en ook in die richting gezocht,maar ga dit vandaag verder uitzoeken,en mijn resultaat zalm ik hier plaatsen

Hallo,heb de handleiding eens opgezocht,en nog eens gecheckt,diagonal heb je A,en de andere dus B,draairichting staat er ook bij, met op de propellers ook A en B(bladen zijn van A gelijk en B gelijk(stand dus) ,staat dus wel op A en A1 en B en B1.Weet hier de reden niet van,of hier een bedoeling mee is,kon ik ook niet vinden in de beschrijving.
Bij starten draaien de propellers zoals ook wordt aangegeven op de drone,doch bij testen nog hetzelfde euvel.
Voor mij zelf zit ik dus even op een dood spoor,en zal iets verkeerds doen(denk ik).
iemand nog een idee hierover,zit power genog in ,dus dat zal dan toch goed zijn neem ik aan.

hallo,

Ja mensen ben ik wee ,rheeft even geduurd,maar heb het probleem gevonden en opgelost, was wat ik suggereerde idd het mobo van de drone.Heb tijdje terug dus een nieuwe besteld bij syma,deze geïnstalleerd en alles werkt zoals het behoort te zijn.Dus dit topic mag van mij dan ook wel gesloten worden.

• Leuk
Waarderingen: Piet Snot