Ongelukje

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Gisteren met de Bebop 2 net even een boomtakje geraakt op 2 mtr. hoogte.
Drone kwam wat ongelukkig neer; 1 van de armen gebroken.

Wie heeft hier ervaring mee? Is lijmen met 2 componenten van Pattex voldoende sterk?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Gisteren met de Bebop 2 net even een boomtakje geraakt op 2 mtr. hoogte.
Drone kwam wat ongelukkig neer; 1 van de armen gebroken.

Wie heeft hier ervaring mee? Is lijmen met 2 componenten van Pattex voldoende sterk?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app

Maak eens foto waar hij gebroken is . Vaak lukt het wel maar moet je het versterken met spalk ik zou epoxi gebruiken is de atm van het frame knoop punt gebroken dan kan het best probleematisch worden als er nog stuk recht aan zit kan je hem versterken met tandenstokers en binden en dit geheel goed in de epoxi zetten ook epoxi tusen de breuk .

Frame is ook los te koop maar best duur



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een heel vervelende plek voor een scheur. Dat herstel je niet met wat Pattex. De torsiekrachten die de propeller overbrengt op de drone zijn namelijk relatief gezien het grootst op het punt waar de arm aan het chassis bevestigd is (moment=kracht x armlengte). Ik vrees dat je niet onder een reparatie uitkomt.
 
Zal wel een nieuw kruisstuk worden denk ik ook.
Op zich niet erg kostbaar (en is vlgs mij niet moeilijk zelf te monteren), alleen ben ik net nog even met vakantie en dan is dit erg vervelend.
Ik dacht zelf om iets met een schroef/metalen strip en tape extra te verstevigen. Gaatje(s) in kruisstuk boren geen probleem. Moet toch vervangen worden.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Nee deze breuk herstel je niet dat word wachten dan op opnieuw breken beter nieuw kruis stuk. je hebt ook speciaal gereed schap nodig om hem te demonteten en te monteren is torks heb je dat wel . Is ook gewoon te bestellen

Groetjes Gijs


Montage Gereedschap Kit voor Papegaai Bebop 2 Drone 4.0 Schroevendraaier C-clip Fixing Gereedschap Hot
Mounting Tools Kit for Parrot Bebop 2 Drone 4.0 Screwdriver C clip Fixing Tools Hot -in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group
(from AliExpress Android)


Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Nee deze breuk herstel je niet dat word wachten dan op opnieuw breken beter nieuw kruis stuk. je hebt ook speciaal gereed schap nodig om hem te demonteten en te monteren is torks heb je dat wel . Is ook gewoon te bestellen

Groetjes Gijs


Montage Gereedschap Kit voor Papegaai Bebop 2 Drone 4.0 Schroevendraaier C-clip Fixing Gereedschap Hot
Mounting Tools Kit for Parrot Bebop 2 Drone 4.0 Screwdriver C clip Fixing Tools Hot -in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group
(from AliExpress Android)


Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
GIJS1 DANK VOOR JE REACTIE
Ik heb thuis een hele set bitjes, en daar zitten deze ook wel bij volgens mij.

Ik heb hem nu gelijmd en een stevig stuk ijzerdraad mee gelijmd/getapet, die ook doorloopt naar de andere poot. Voelt nu wel vrij stevig aan, maar heb geen idee hoe dat zich gedraagt tijdens de vlucht.
Dat ga ik vanmiddag even uitproberen op een open stuk. Grote en hoge vluchten ga ik er nu sowieso niet mee maken.
 
Het zal voor een vlucht niks uitmaken als arm goed terug gezet is zal de parrot er verder niks anders door vliegen maar kijk uit als hij weer breekt word je schade alleen groter. Bij demonteren en plaatsen nieuw kruis stuk ook even met belijd je clipjes voor kabels op controller los maken maak eventueel foto's hoe het vast gezeten heeft (tip) bij het monteren goed controleren of elke kabel ook weer goed vast zit. Laat in elkaar zitten wat kan blijven zitten

Groetjes Gijs


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
GIjs1, bedankt voor de tip. Ik zal er rekening mee houden.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Het zal voor een vlucht niks uitmaken als arm goed terug gezet is zal de parrot er verder niks anders door vliegen maar kijk uit als hij weer breekt word je schade alleen groter. Bij demonteren en plaatsen nieuw kruis stuk ook even met belijd je clipjes voor kabels op controller los maken maak eventueel foto's hoe het vast gezeten heeft (tip) bij het monteren goed controleren of elke kabel ook weer goed vast zit. Laat in elkaar zitten wat kan blijven zitten

Groetjes Gijs


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Zojuist weer mee gevlogen, plm. 10 minuten, incl. 5 starts/landingen op geringe hoogte.
Daarna liet de reparatie weer los.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
stabilit - Google zoeken:

Als deze het niet vast houd dan is er geen lijm die het vast . Misschien gaatje in arm boren en dan staal draad door gaatje om frame spalken. Is de arm hol dan ook misschien daar ook versterking in maken


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
stabilit - Google zoeken:

Als deze het niet vast houd dan is er geen lijm die het vast . Misschien gaatje in arm boren en dan staal draad door gaatje om frame spalken. Is de arm hol dan ook misschien daar ook versterking in maken


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Had ik ook al aan gedacht. Ik zie wel even. Moet uiteindelijk toch een nieuw central cross worden; dat is wel duidelijk.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Beter van wel dan kan je weer veilig vliegen. Heb je hem al eens eerder uit elkaar gehaald

En stabilit gebruiken is zonde kost duurder al het onder frame

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: