Oefenvragen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Wanneer je cursus doet krijg je na elk hoofdstuk oefenvragen over dat stuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
ik heb de luxemburgse brevet gedaan online , gaat per module een examen, zet je pc op google translate en proberen maar.
ik deed het om te oefenen maar toen in geslaagd was heb ik het brevet maar uitgeprint en zie nu het nut niet om er in nederland voor te betalen.............
 
Dat hoeft ook helemaal niet, het is een internationaal (Europees) certificaat. Je hebt nu A1/A3 en daar ben je mee klaar. Gefeliciteerd!
A2 desgewenst moet je wél in Nederland doen, dat kan niet anders. Voor pakweg € 100 krijg je dan nóg een cursus, volgens een kennis van mij is die minder uitdagend nog dan de Luxemburgse A1/A3...

Overigens: het Nederlandse A1/A3 certificaat ziet er vrijwel precies zo uit als die uit Luxemburg. Ik was nog in de gelegenheid om op basis van mijn Luxemburgse certificaat ook een (gratis) Nederlandse te krijgen. Maar dat is lood om oud ijzer...
Wanneer je A2 zou gaan doen krijg je van de overheid het A1/A3 certificaat ook in het Nederlands.
 
Oefenvragen drone examens, hoe kom ik er aan
Examens zijn prima te doen hoef je absoluut geen oefenvragen voor te maken. Ik heb zelf de A1/A3 en de A2 erachteraan gedaan. Geen probleem alles examens in 1 keer afgelegd zonder herkansing. Je krijgt trouwens bij de meeste aanbieders 3 x kans om het examen te halen............................dus het moet wel gek gaan. Ik heb de cursussen via Droneacademy gevolgd en als positief ervaren. Wel een must vind ik ook al vlieg je met een Drone waarvoor de cursus niet verplicht is toch aan te raden.
 
Ik kan het bevestigen. Zondag een mini 2 gekocht, maandag de A1/A3 certificaat gratis ontvangen van de Luxemburgse luchtvaartautoriteit, en zojuist via drone academy het A2 certificaat ontvangen. Mbt de laatste was de stof gratis verkrijgbaar bij de Zweedse luchtvaartautoriteit.

Kosten: 24,- voor het examen
en iets van 13 Euro (eigen keuze) voor de checklists en logboeken en de trainingsrichtlijnen.

Je slaagt in één keer. De eerste A1/A3 cursus s 3,5 uur leren, de A2 cursus ook iets van 3 uurtjes omdat het een grote overlap heeft met de A1/A3 cursus. Wel werden er bij het A2 examen vragen gesteld die niet in het Zweedse lesmateriaal werden behandeld - maar logisch nadenken en wat algemene kennis bleek voldoende.

Succes!!!
 
Goed gedaan! Ik moet toch ook nog eens die A2 gaan halen...
Heb jij wellicht een linkje naar die "stof, gratis verkrijgbaar bij de Zweedse luchtvaartautoriteit"? Of is dat in het Zweeds? :)
 
Ja hoor, maar het stelt niet zoveel extra voor ten opzichte van A1/A3. Als je geen bèta achtergrond hebt kan het je opbreken omdat er in het Nederlandse examen zaken gevraagd worden over de ontstaan mechanismen van wind aan de kust of bergen, waarom het overdag pas na het middaguur op z'n warmst is, enzovoorts. Het betreft 30 meerkeuzevragen. Anyway, ik had het examen binnen 39 minuten doorgewerkt

A2 Educatief materiaal
 
  • Leuk
Waarderingen: Aloys en Klaaz
Ik ga er toch voor denk ik, goedkoop hoor zo alleen het examen :)
 
Met een betrekkelijk geringe investering mag je hiermee ook grotere drones vliegen. Als je later ermee kan leven dat deze (want: legacy) drones uit de buurt van mensen moeten blijven, dan is het mooi meegenomen.