Oefenvragen examen Open categorie (A1/A3 en A2)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Kennis rond accu's...wat moet ik daaronder verstaan ? Hoe accu's opslaan, bedrijfstemperatuur, hoe transporteren ....? Waar kan ik daarover de nodige kennis opdoen ? Bedankt !
Google eens op LIPO en je kunt een berg aan informatie vinden. Ik heb er diverse gelezen idd.
Je weet dan hoe je een LIPO in ieder geval NIET moet behandelen zoals laten liggen in een bloedhete ruimte (auto in de zon) of door de LIPO echt helemaal leeg te laten gaan.

Je materiaal kennen is je materieel goed beheren ;)

Een paar voorbeelden al is er wellicht op b.v. de eerste wat te veel informatie.
Ook is geen enkele bron ''heilig' en dus check ik meerdere:

A Guide to Understanding LiPo Batteries — Roger's Hobby Center

15 things every LiPo battery user should know - The Drone Girl

https://www.youtube.com/results?search_query=lipos+battery
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Not A Toy
Ook rekenvragen ivm capaciteit mAh en de C waarde ivm belasting en de ontladingstijd en ook laadtijd etc.
 
Wat vragen ze dan over Lipo's ? Aantal cycli, hoe stockeren, hoe vervoeren, ...???
 
Ook rekenvragen ivm capaciteit mAh en de C waarde ivm belasting en de ontladingstijd en ook laadtijd etc.
Brrrr, bedankt voor de info...ik heb nog 14 dagen om te studeren, doe de 16de examen....Indien nog tips, laat maar komen ! Bedankt !!
 
Bijvoorbeeld alleen over een Metar waren er al 2 vd 32 vragen.
EBAW 020820Z VRB02KT CAVOK 04/02 Q1030 NOSIG
Deze moet je volledig kunnen lezen. Ook een TAF. En heel veel vraagstukken over lijpo's en zwaartepunt/drukpunt etc.
Over de Lipo's heb ik al ongeveer alles kunnen vinden maar die zwaartepunt/drukpunt vraagstukken maken mij ongerust....heb je daar een voorbeeld van ? Bedankt
 
Heb deze zweefvlieg cursus gevonden ... Is een goudmijn op alle vlak... Véél té uitgebreid maar beter iets té veel... dan niks..... Maar als je de zwaartepunt - aerodynamisch drukpunt hier uit kan halen...& de meteo afdeling... Dan kom je een heel eind aardig in de buurt....




 
  • Leuk
Waarderingen: Jan L
Deze kunnen misschien ook helpen.
 

Bijlagen

  • METAR decode.pdf
    483,6 KB · Weergaven: 70
  • TAF decode.pdf
    278,1 KB · Weergaven: 48
Bedankt aan iedereen.....nu alles van buiten leren....of proberen te begrijpen ( de batterijen baren mij zorgen...watt ??? LOL )
 
Heeft iemand een idee over hoeveel vragen gesteld worden over ieder onderwerp ? Op welk onderwerp wordt het meest gefocust ??
En zijn er 30 of 32 vragen ?
 
Lastig aan te geven waar de meeste vragen over worden gesteld, er zijn verschillende examens.
Voor A1/A3 zijn het 40 vragen, A2 betreft 30 vragen, dat is vooral luchtvaart achtige vragen, het weer, het bewegen van een vaartuig.
 
Lastig aan te geven waar de meeste vragen over worden gesteld, er zijn verschillende examens.
Voor A1/A3 zijn het 40 vragen, A2 betreft 30 vragen, dat is vooral luchtvaart achtige vragen, het weer, het bewegen van een vaartuig.
A1 / A3 heb ik al, was niet zo moeilijk, ik had 1 foutje...;Ik hoop vooral dat ze in A2 geen 10 vragen gaan stellen over batterijen W=V X A enz....
 
Als ik het goed heb 2 vragen over batterijen, iets met spanning en hoe te blussen, vooral over het weer werd in mijn examen veel gevraagd, maar ook over veiligheid, duidelijk verschil met A1/A3
 
Eén typisch voorbeeld. Lipo van 3750mAh 8C.
Hoe lang kan de batterij zijn maximale ontlaad capaciteit leveren?
Zo waren er een tweetal vragen in het BE A2 examen....
 
Ik heb de links naar informatie over LiPo batterijen even doorgenomen en denk/hoop dat ik het beet heb. Kent er iemand eventueel ook een link naar wat mogelijke vragen daaromtrent (of heeft iemand enkele oefeningen en zou die hier willen posten)?
 
  • Leuk
Waarderingen: LeoDe
Ik heb de links naar informatie over LiPo batterijen even doorgenomen en denk/hoop dat ik het beet heb. Kent er iemand eventueel ook een link naar wat mogelijke vragen daaromtrent (of heeft iemand enkele oefeningen en zou die hier willen posten)?
Zie eentje hoger. Is zo’n vraagstukje.
 
Eén typisch voorbeeld. Lipo van 3750mAh 8C.
Hoe lang kan de batterij zijn maximale ontlaad capaciteit leveren?
Zo waren er een tweetal vragen in het BE A2 examen....
Heb er een uur mijn hersens aan gepijnigd...en hetvolgende kwam er uit

8 maal 3,75 A is 30 Ampere maximale ontlading
60 (minuten) maal 3,75Ah gedeeld door 30 Ampere geeft 7,5 minuten

Is dit juist ????? Graag een deskundig antwoord aub, is zou al veel meer op mijn gemak zijn....
 
Meteorologen doen niet aan "voorspellen"
Ik weet niet hoe dit zit, maar de vraag klopt sowieso niet; een metar is een observatie en geen voorspelling/verwachting.
Ik vraag me ook af wat men precies onder een actuele weersvoorspelling verstaat.