Nuttige Apps & Links

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Kan mijn website er ook bij? ;)


Overzichtelijke weercijfers voor de week
 
Volgens mij mag GoDrone er ook wel bij. Of zijn hier betere alternatieven voor?
 
Geïnspireerd door @Falco leek het me een goed idee om nuttige apps & links op één plek overzichtelijk samen te voegen. Hieronder heb ik geprobeerd dit dan ook te doen.

Algemene Apps (Alle Drones):
  • WindFinder - Gratis (Android - iOS) - Informatie over luchtsnelheden en richtingen.
  • UAV Forecast - Gratis (Android - iOS) - Hulp-app voor bepaling weersomstandigheden.
  • AirMap - Gratis (Android - iOS)
  • Hover - Gratis (Android - iOS)
  • Windyty - Gratis (Android) - Weersinformatie.
  • SkyDemon - €14,- p/m (Android - iOS) Dagelijks geupdate NOTAM Info (Wereldwijd).
  • AirspaceAVOID - €13,- (Android - iOS) Dagelijks geupdate NOTAM Info (Wereldwijd).
  • NL AirspaceAVOID - Gratis (Android - iOS) Dagelijks geupdate NOTAM Info (Nederland).
DJI Apps:
  • DJI Go - Gratis (Android - iOS) P(3,4), I(1), M(100,600), Osmo (Alle modellen).
  • DJI Vision - Gratis (Android - iOS) P(2V+). Wordt niet meer geupdate.
  • Litchi - €23~25 (Android - iOS) P(2V+,3,4), I(1).
  • AutoPilot - € 29,99 (iOS) P(3,4), I(1), M(100,600), A(2,3).
  • DroneDeploy - Gratis, Abo (Android - iOS) P(3,4), I(1), M(100).
  • Pix4Dcapture - Gratis, Abo (Android - iOS) P(3,4) I(1), Parrot Bebop2, 3DR Solo (Android).
  • DronePan - Gratis (iOS) I(1).
  • FPV camera - €8,99 (iOS) P(3,4), I(1), M(100,600).
  • Vision Pilot - €9,99 (Android - iOS) P(2V+).
  • Drone VR - Gratis, IAP (Android - iOS) P(2V+,3,4), I(1).
  • Dream Flights - €42,99 (Android - iOS) P(3A/P,4) I(1).
  • Airnest - €14,99 (iOS) P(3,4) I(1).
  • Vertical Studio - (Android - iOS) P(3) I(1).
Yuneec Apps:
Algemene Links (Alle Drones):
Links m.b.t. wet en regelgeving:
Mochten er nog Apps of Links zijn die jullie toegevoegd willen hebben, plaats ze dan hieronder. Ik doe mijn best om ze allemaal toe te voegen.

Definities: P (Phantom), I (Inspire), M (Matrice), A ( DJI A Flight Controller).
Laatste toevoegingen: AirspaceAVOID, NL AirspaceAVOID.

Met dank aan de volgende leden voor alle toevoegingen!
@Eric-Jan @VikingRider 01 @Jeroen van Craaikamp @BonAerials @wdejager
DJI Fly app?
 
Heb je al een nieuw sub hoofdstuk aangemaakt voor "leerstof" topics?
Ik heb namelijk nog een youtube (engels) kanaal gevonden die ik regelmatig raadpleeg. Zeer leerzaam...

Drone U

Ook hun Facebook en website is zeer informatief.
Hepaa, ik kom ook van Bonaire :)
 
Bestaat er een gratis app om video's die je hebt gemaakt met je Mavic Mini te voorzien van een watermerk? Ik vind veel over foto's maar niet echt een gratis app voor videos.
 
Ik weet niet of het hier goed staat, anders mag het verplaatst worden.

Ik kwam de volgende site tegen voor geluiden, muziek e.d. voor video’s.

 
Bestaat er een gratis app om video's die je hebt gemaakt met je Mavic Mini te voorzien van een watermerk? Ik vind veel over foto's maar niet echt een gratis app voor videos.
Gebruik zelf Visual Watermark voor mijn foto's en videos.
Zie bijgevoegde foto.
In de gratis versie al redelijk wat mogelijkheden, in de betaalde nog meer.
 

Bijlagen

  • DJI_0372e (1)_1280x720.jpg
    DJI_0372e (1)_1280x720.jpg
    349 KB · Weergaven: 26
In principe heb je hier natuurlijk niet nog een programma voor nodig als je een beetje redelijke editor gebruikt.
Je creëert je logo en zet dat in een egaal groen, blauw of in ieder geval een kleur die niet in het logo voorkomt. In de video editor die je gebruikt (of foto) kun je dan ‘chroma keyen’ zoals dat heet.
Een vrij goedkoop maar compleet en prettige editor hiervoor is Adobe Première Elements. Een programma voor beginners en ervaren editors.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dit is een app verkrijgbaar voor iPhone en Android, en hun site die ik al gebruikte gewoon voor het weer.

Erg handige wind informatie, ook verschillende andere opties voor het weer, luchtdruk, thermiek, mist, weer waarschuwingen, etc...

En veel links in het eerste bericht zijn helaas offline o.a. De officiële app (Fly) van DJI is ook niet meer beschikbaar tegenwoordig via Google Play Store wegens problemen tussen DJI en Google.

Je kan hem hem voor Android downloaden van hun officiële site. Ik zelf heb een Huawei telefoon en vond hem ook daar ook in hun officiële app store.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Dit is een wat ouder draadje hier. IK zie veel apps met NOTAMS, Weer etc
Welke is dan (momenteel) de beste (al dan niet betaald) .
Heb naar UAV Forecast gekeken die er goed uit ziet.
Uiteraard heb ik GoDrone op de telefoon staan.
Verder Windy
Airhub (maar daar heb ik nog niet echt een goed beeld bij)
En ik lees een over Skydeamon en EasyVFR4
Benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn, er is kennelijk niet 1 app die alles doet ;-)

Voor de planning van vluchten is het wat makkelijker geworden met Waypoints op de Pro3 etc, maar doen jullie dat ook 'offline' thuis nog en dan 'uploaden' naar de RC op een of andere manier.

Nou, zoals gezegd: en nieuws- en leergierig ;-)
 
Laatst bewerkt:
Dit is een wat ouder draadje hier. IK zie veel apps met NOTAMS, Weer etc
Welke is dan (momenteel) de beste (al dan niet betaald) .
Heb naar UAV Forecast gekeken die er goed uit ziet.
Uiteraard heb ik GoDrone op de telefoon staan.
Verder Windy
Airhub (maar daar heb ik nog niet echt een goed beeld bij)
En ik lees een over Skydeamon en EasyVFR4
Benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn, er is kennelijk niet 1 app die alles doet ;-)

Voor de planning van vluchten is het wat makkelijker geworden met Waypoints op de Pro3 etc, maar doen jullie dat ook 'offline' thuis nog en dan 'uploaden' naar de RC op een of andere manier.

Nou, zoals gezegd: en nieuws- en leergierig ;-)
Je bericht is al van een tijdje terug, maar ik heb zelf eigenlijk dezelfde vragen.
Hoe up-to-date en relevant zijn de links uit de eerste post nog bijvoorbeeld.

Heb nu de volgende apps geïnstalleerd staan:
- DJI Fly
- GoDrone
- UAV Forecast
 
Heb nu de volgende apps geïnstalleerd staan:
- DJI Fly
- GoDrone
- UAV Forecast

Dat zijn de drie die ik ook geïnstalleerd heb. En met die drie kan ik goed uit de voeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Doc