Nu nog een drone kopen of wachten tot 2023

Xplosiv

New Member
Lid geworden
14 nov 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
37
Locatie
Assen
Hallo,

Ik ben van plan een drone te gaan kopen. DJI Mini2. De mini2 omdat het 1 mijn 1e drone is en
2 de regels in 2023 gaan veranderen en ik volgens mij dan met deze drone een betere keuze maak wat betreft de catogorien. Ook gezien de prijs en het niet te hoeven hebben van een certificaat. (ook omdat het mijn 1e drone is)

Heb ik hierin gelijk? of kan ik beter wachten tot 2023 en er een kopen met het CE# keurmerk?
 
Je hebt gelijk.
Als je een certificaat haalt, heeft het als meerwaarde in 2023 dat je een drone die nu zwaarder is dan 250 gram mag besturen - 150 meter uit de buurt van publiek. Zonder certificaat mag dat niet.

Je kan dus overwegen (sorry) om eens 3,5 uurtjes lezen en online examen afleggen en nul euro te investeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xplosiv
De Mini 2 is een fijne drone, waarmee je ook na 2022 in A1 kunt blijven vliegen. Daarnaast is het door het geringe gewicht een fijne drone om (bij wandelingen of tijdens een weekendje weg) bij je te hebben. Hij past immers prima in je rugzak.

En... Wil je later toch nog eens wat anders, dan kan dat altijd nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soneg en Xplosiv
De Mini 2 is een fijne drone, waarmee je ook na 2022 in A1 kunt blijven vliegen. Daarnaast is het door het geringe gewicht een fijne drone om (bij wandelingen of tijdens een weekendje weg) bij je te hebben. Hij past immers prima in je rugzak.

En... Wil je later toch nog eens wat anders, dan kan dat altijd nog.
Dit was inderdaad ook het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Hallo,

Ik ben van plan een drone te gaan kopen. DJI Mini2. De mini2 omdat het 1 mijn 1e drone is en
2 de regels in 2023 gaan veranderen en ik volgens mij dan met deze drone een betere keuze maak wat betreft de catogorien. Ook gezien de prijs en het niet te hoeven hebben van een certificaat. (ook omdat het mijn 1e drone is)

Heb ik hierin gelijk? of kan ik beter wachten tot 2023 en er een kopen met het CE# keurmerk?
De Mini 2 is nog altijd een prima keuze (zie ook mijn review). Ongetwijfeld kun je in 2023 weer een drone kopen die nog capabeler is, maar dan kun je blijven wachten. Het voordeel van de Mini 2 is inderdaad dat je er ook na 1-1-2023 mee mag blijven vliegen in Open subcategorie A1, gezien het startgewicht van <250 gram. Het kan nooit kwaad om even je dronebewijs A1-A3 te halen, maar strikt genomen is het voor de Mini 2 niet nodig.