Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
wel mooi dat je vrouw je interesse voor filmen/fotograferen deelt, tenminste dat neem ik aan.
ik ben met mij vrouw en kinderen op veel plaatsen in europa geweest, maar ben op deze trips nooit verder gekomen dan wat kiekjes schieten.
wil ik serieus aan de bak, dan zal ik er alleen op uit moeten gaan.;)
 
Ze deelt de interesse niet, ja, ze filmt met haar iPhone.. En ze vindt de filmpjes die ik maak ook wel ok.. Verder leest ze boekjes, en helpt mijn zooi sjouwen want ik krijg tegenwoordig alles niet meer in mijn eentje mee..

Wij zijn kindvrij, dus ja, wij gaan altijd samen. Doordat ik op pad wil gaat ze mee, en komt ze op mooie plekjes en op de juiste momenten mbt licht etc..
 
Kinderen en rustig je shots uitkiezen gaan niet samen. Tegen de tijd dat je je spullen hebt uitgepakt hoor je al "pap, gaan we?".
 
Daar kan ik me wat bij voorstellen ja! :D

Wij waren jaren geleden voor het eerst op ‘noorderlichtjacht’, wij rijden altijd overdag om plekjes te zoeken waar we ‘s avonds het noorderlicht zouden kunnen bekijken (ivm vrij uitzicht (denk aan hoogspanningskabels, masten etc) gewoon kijken naar dingen die je wel of juist niet op de foto wel hebben.. Beetje scouten zeg maar, en dan heb je meteen overdag wat te doen en te zien.

Wij stonden ‘s avonds op zo’n een plek te wachten, en te wachten, op gegeven ogenblik komt er een auto bij ons staan, ook toeristen, mét kinderen.. Tijdens het wachten beetje kletsen, ze waren al 8 jaar opzoek naar het noorderlicht en hadden het nog nooit gezien..

Noorderlicht begint meestal rustig en bouwt op, wordt weer minder en bouwt weer op..

Het noorderlicht begon in de verte, het ongetrainde oog zag het niet, maar de camera zag het wel door de langere sluitertijd..

Kinderen: Pappa, gaan we? En ze gingen weg…..

Werd best een dikke lichtshow, locals zeiden dat we erg veel geluk hadden met hoe hevig het noorderlicht was..
 
Ohw ja, waar die 820gig vandaan komt? Filmen in 8K.. Anderhalf jaar geleden nieuwe pc gekocht. Een 4K/8K videobewerkings pc.. Ik dacht, ik zal in Parijs 8K filmen en dan zal ik mijn 8K pc eens aan het werk zetten..

Inmiddels ben ik er achter dat mijn pc toch geen 8K aankan.. :(

Kon hem wel exporteren in 4K.. Mocht iemand geïnteresseerd zijn:


DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: City trip Paris
 
Erg mooi gelukt. Het loont zich wel om vroeg uit de veren te zijn.
 
Prachtig mooi
Wij waren daar met een rondreis op de Hurtigrutten ferry en hebben er gigantisch van genoten en ook van het noorderlicht, ik had toen nog geen Drone dus ik heb intens genoten van deze video ❤️
 
Prachtige film. En,....dat je dat in DaVinci bewerkt. Vraagje: bij de meeste films leveren de eerste seconden geen scherp beeld op. Bij jou is alles vanaf de 1e seconde al scherp. Heb je misschien de eerste seconden eraf gesneden? Zo doe ik het in ieder geval.
 
Dank voor het compliment!

Valt mij ook op dat de meeste video's dat hebben, en nee, ik knip niet altijd de eerste seconde er vanaf.. Denk zelf dat het aan Youtube ligt.. Hij begint in (te) lage resolutie/ bitrate, en na een seconde heeft hij wel de juiste.. Als je de video nog een keer kijkt is dat probleem nl ook weg.. Mijn videos beginnen altijd zwart, daar zit niet zoveel informatie in..