Noodweer op komst...

Matthijs

Member
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
36
Punten
18
Leeftijd
22
Locatie
Zeeland
Afgelopen week waren er verschillende avonden waarbij er flinke onweerswolken voorbij kwamen. Ben dus maar even naar Oostkapelle gereden om deze te fotograferen. Ook nog 1 fotootje met de camera vanaf de grond... :p
1.
41403771255_31a40d32a9_b.jpg


2.
41656904184_ab4c16abd3_b.jpg


3.
41559216554_5bf952e803_b.jpg


4.
41477970115_7ecf9b87e0_b.jpg


5.
42331104642_2048cc3e91_b.jpg


Bonus:
41378648815_19eeb81159_b.jpg

Tips/commentaar is altijd welkom!!
 
Mooie plaatjes. Toppie
 
Mooie provincie Zeeland en mooie shots.
Van welke hoogte genomen ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Mooi werk Matthijs, ziet er goed uit.
 
Hartelijk dank voor de reacties!
@PHTB , goeie vraag. Het zal niet hoger dan 100m zijn denk ik. Heb jij een tip hoe ik die gegevens makkelijk kan achterhalen?
 
Dat zie op je scherm, als je de foto maakt. Misschien als info bij de foto ,na het downloaden .
Op het overzicht van drone kan je wel zien wat de hoogste snelheid ,afstand en hoogte is geweest over een bepaalde periode .
Dit eigenlijk het logboek van de drone.
Die hoogte zal m.i tussen de 70 en 100 meter zijn geweest.
Hoog genoeg voor een mooi overzicht.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Op de DJI GO app staat dat de drone (bij de eerste 2 foto's) een maximale hoogte heeft gehaald van 59 meter.
Bij de andere foto's (op het strand) 109 meter.
Maar ik wil graag per foto de informatie kunnen bekijken, en dat moet kunnen maar ik kan het niet vinden. :)
 
Dat weet ik ook niet, ik zou zeggen stel je vraag op dit forum. Er zijn altijd wel een paar mensen, die je verder kunnen helpen.
 
Geweldig, 't is hier nog droog (Hengelo/Twente)
Lijkt wel een grote waterhoos in de verte op foto 4.
 
Dennis, bedankt!
Er kwam ook behoorlijk regen uit. Maar vannacht was het nog veel erger. Bij mij op het dorp stond er bijna 50 centimeter (!) water volgens de PZC :eek:
 
Op de DJI GO app staat dat de drone (bij de eerste 2 foto's) een maximale hoogte heeft gehaald van 59 meter.
Bij de andere foto's (op het strand) 109 meter.
Maar ik wil graag per foto de informatie kunnen bekijken, en dat moet kunnen maar ik kan het niet vinden. :)

In theorie zou je deze informatie uit de zgn. EXIF data kunnen halen die bij elke foto wordt opgeslagen. Rechtermuisknop op de foto > eigenschappen > details. Na een beetje scrollen vindt je de lengte- en breedtegraad locatie o.b.v. de GPS, eveneens als een hoogtewaarde. ECHTER, het nadeel van standaard consumenten GPS-modules, zoals in de meeste drones, is dat zij buitengewoon onnauwkeurig zijn. In het horizontale vlak (x/y, lengte-/ breedtegraad) valt deze onnauwkeurigheid nog wel mee en zal het hooguit enkele meters afwijken. De hoogte is echter een grotere uitdaging, deze kan tientallen tot zelfs honderd meter afwijken (in beide richtingen), zelfs tussen verschillende vluchten die op het zelfde moment én vanaf dezelfde locatie zijn genomen.

Een betrouwbaardere hoogtewaarde is de zgn. barometrische hoogte die wordt bepaald aan de hand van de ingebouwde barometer enerzijds en het relatieve verschil in luchtdruk t.o.v. de opstijglocatie anderzijds. Dit is ook precies de waarde die je in de GO applicatie ziet tijdens het vliegen. Tot 2 jaar geleden sloeg DJI deze barometrische hoogte op in de EXIF data, maar om nog onbekende reden heeft men deze later veranderd naar de GPS hoogte waar je in de praktijk dus weinig aan hebt.

Dat neemt niet weg dat die gegevens helemaal niet meer worden opgeslagen, integendeel. De EXIF data is namelijk veel uitgebreider dan het lijstje dat je ziet als je via bovengenoemde weg naar de 'Eigenschappen' van een foto klikt. Er is zgn. EXIF-reader software beschikbaar waarmee je de totale lijst aan opgeslagen data kunt herleiden. Hier moet je op zoek gaan naar een label dat lijkt op iets in de trant van 'relative altitude', dát is de hoogtewaarde o.b.v. de barometer. De andere waarde ('absolute altitude') is de GPS hoogte die je standaard al te zien krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Aha kijk, dat is waardevolle informatie! Hartelijk dank daarvoor!!
Gelijk even uitgeprobeerd met foto 2. Volgens 'Eigenschappen' vloog de drone op 38 meter, terwijl de exif reader 45,9 meter aangeeft (Relative Altitude).
Nogmaals bedankt! Ik was veel te moeilijk aan het doen, want het is natuurlijk logisch dat je GPS gegevens gewoon in je exif staan. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM