Noch voor, noch achteruit!?

Pejebe

Member
Lid geworden
13 jul 2018
Berichten
35
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Belgie, Zandvoorde (Zonnebeke)
Hallo dronebezitters, ik ben in het bezit van een Mavic Air en ik ben er echt tevreden mee. Ik ben een hobbydroner. Vanmorgen wou ik na een lange coronastop, terug mijn Air de lucht insturen. Geen problemen gehad met opstijgen (tot manhoogte). Maar het trainen van mijn skills, je weet wel met de sticks alle kanten proberen, jawen, omhoog, omlaag, dan rechts zijwaarts l & R. Geen problemen ondervonden, tot ik merkte dat ik niet Voor en Achteruit kon vliegen. Zou dit aan de besturing liggen of zou er een defect zijn aan de drone zelf. Ik zou u dank weten moest ik dit euvel kunnen verhelpen. Er is hier geen crash gebeurd.
 
Ik heb zelf geen Mavic Air, maar ik heb eens gelezen dat zoiets aan een instelling zou kunnen liggen. Ik meen dat hij dan in de Tripod modus zou kunnen staan.
Maar het zou ook kunnen dat je de oplossing zou moeten zoeken in het updaten van de firmware, van zowel de drone als de RC.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Hartelijk dank voor Uw reactie. Ik zal dit nazien hoewel ik het toch maar een raar fenomeen vindt. Alles werkt uitgezonderd vooruit en achteruit vliegen.
Toch bedankt hoor!!
 
Er zijn meer Mavic Air gebruikers met het euvel: Mavic Air does not move forward or backward.

 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Het zou inderdaad aan obstakel avoidance kunnen liggen, als je drone tegen de zon in kijkt kan dit optreden bijvoorbeeld
 
Ik heb zelf geen Mavic Air, maar ik heb eens gelezen dat zoiets aan een instelling zou kunnen liggen. Ik meen dat hij dan in de Tripod modus zou kunnen staan.
Maar het zou ook kunnen dat je de oplossing zou moeten zoeken in het updaten van de firmware, van zowel de drone als de RC.
Onzin opmerking!!! Zo help je anderen niet!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49