Tsja Jaltena, als ik de rode gebieden in NL zie waar niet gevlogen mag worden ben i toch een gelukkige Nederlander in deze regio waar ik woon met een bijna gelijke regelgeving als in NL. Echter, NL heeft gemiddeld 400 mensen p/m2 en dat zijn er in Noorwegen 17 p/m2.
Het gebied waar ik dit filmpje maakte, 5 km vanaf mijn huis, woont helemaal niemand.
Kijk maar eens, nog eentje uit het dorp war ik woon.
TitoDesign Kongevegen
MTito, jij moet kappen nu.....met die filmpjes van die geweldige omgeving!!!!!! ;-))) lol
Ik maar denken dat het altijd regent in Noorwegen.. en dat baby's bij jullie met regenpak geboren worden.....of was dat nu Zweden!?
Wat die CRT's betreft.
Ik heb jaren met RC heli's gevlogen, onder de rook van Schiphol. Ik moet ook bekennen dat ik mij van geen kwaad bewust was maar ik zat volgens de kaart van het Min. van Infr. en Mil wel in het CRT van Schiphol. Ik oefende veel F3C vliegbewegingen en kwam dan niet hoger dan een meter of 60m.
Er kwam ook regelmatig een politie heli over vliegen. één keer bleef deze even hangen en nadat hij zijn duim opstak vervolgde hij zijn weg.
Wat ik wil zeggen is dit. Ik kan mij niet voorstellen dat de regelgeving zo zwart/wit gelezen moet worden.
Ik denk dat er bij de ontwikkeling van deze regelgeving geen rekening is gehouden met Drone's. En nu houdt men zich krampachtig vast aan regeltjes die eigenlijk niet aansluiten bij wat de meeste drone vliegers doen met een drone. Los van het feit of ik dit wel of niet doe, zie ik absoluut niet in wat het probleem kan zijn als ik op 2 km afstand van schiphol met een drone vlieg onder de 50 m. Als ik daar een vliegtuig tref dan maakt het toch niet meer uit want dan is hij al bezig met een noodlanding.
Ik denk dat je gezond verstand moet gebruiken! Het is toch een beetje vreemd dat je met je racedrone, welke je misschien niet hoger laat vliegen dan 20 m, niet eens kan vliegen op 2 km afstand van bv Schiphol.... In theorie zou je dan ook niet indoor mogen vliegen binnen een CRT.
Ik wil nu niet mijn kont tegen de krib gooien en ik wil hiermee ook niet zeggen dat we maar moeten doen waar we zin in hebben, want ik ben ook wel van de regeltjes.....maar in mijn optiek is hier spraken van over-regelgeving en dat leidt meestal tot niets.
Een leuk voorbeeld is het RVV 1990 ( Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens ) toen deze werd ontworpen werd ook veel geschrapt in bestaande regels. Men was van mening dat de weggebruiker zijn gezond verstand moet gebruiken..... ( leuk voorbeeld, je mocht niet schuin oversteken.......kan je het nog voorstellen??!! )
Ik denk dus dat het makkelijker geregeld kan worden zonder voor ieder specifieke situatie een regeltje te verzinnen. Een soort van kapstok artikel, zoals art. 5 van de Wegenverkeerswetgeving ( gevaar of hinder veroorzaken of kunnen veroorzaken )
Wat vinden jullie???