Nieuweling(etje)...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Matthijs

Member
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
36
Punten
18
Leeftijd
22
Locatie
Zeeland
Hoi!

Mijn ouders hebben me zo'n 16 jaar geleden de naam Matthijs gegeven, en zo heet ik nog steeds...
Misschien dat mensen mij kennen van ander fora of social media, vooral voor fotografie. Ik fotografeer een aantal jaar met veel plezier en genot. Daarvoor gebruik ik een Nikon D800 met diverse lenzen.
Nu wil ik mijzelf een weer 's uitdagen en daarom ga ik morgen een DJI P3S halen. Ik heb daar een aantal vraagjes over, kan ik die hier stellen?

Greetz!
 
Thanks!
Je (goede en duidelijke) review was ik eerder al tegen gekomen. :)

Mijn grootste vraag is eigenlijk waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een drone zoals de P3s? Ik ben volledig onbekend op het gebied van drones...
Zijn er dingen die beschadigd kunnen zijn, of die na verloop van tijd kunnen verslijten?
 
Ehhhm... ja, er zijn wel zaken waar je op moet letten.

- is het landingsgestel intact? Een beschadiging kan duiden op een (te) harde landing, en dan moet je extra op je hoede zijn;
- wat is de conditie van de accu('s)? Hoeveel oplaadcycli hebben deze doorgemaakt? (te bekijken via de DJI Go app);
- werkt de gimbal goed? Schakel de drone in en kantel deze naar alle richtingen, de camera moet recht vooruit blijven wijzen;
- hoe is de conditie van het chassis? Zijn er geen kleine scheurtjes aanwezig? Let vooral goed op de armen nabij de motoren;
- hoe zijn de propellers er aan toe? Bij scheurtjes / rafelige randen is het beter om nieuwe props te bestellen;
- laat de motoren draaien zonder de props te monteren. Klinkt alles goed? Maken alle motoren ongeveer evenveel geluid?
- vergeet niet om de drone werkend gedemonstreerd te krijgen, liefst buiten: blijft de drone netjes hangen bij geen stick-input?
- is er nog een aankoopbon voorhanden?

Daar kom je al een heel eind mee denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs
Bedankt Wiebe, met jouw tips moet het goed komen!
Dankjewel Hardeman!
 
Hoi Matthijs, gewoon mijn Phantom 4 pro kopen. Krijg je geen spijt van
 
Als mijn portemonnee daar ook zo over dacht...... :( ;)
Inmiddels is de DJI P3S in huis en kan ik lekker gaan testen, ik ben er al even op uit geweest... Fotokwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met mijn 36MP DSLR, maar toch wel acceptabel.

40993320591_8615bd0227_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Yvon en DGA_NL
Hallo Matthijs,
Geen slechte foto. Veel plezier met de DJI P3.
 
Bedankt!
Nog een vraagje: hoe kan ik achteraf (op mijn PC) de vluchtgegevens terug bekijken? Ik zou graag willen zien hoe hoog ik vloog en waar.
 
Op de SD card in je Phantom worden die gegevens opgeslagen. Die moet je exporteren en eventueel kan je die in een CSV bestand verder uitwerken. Dit kan je oa doen met DJI assistent 2.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Oke... Ik heb DJI Assistant 2 geïnstalleerd maar moet nu mijn drone connecten, ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.
Wat wel lukte is om het TXT bestand van mijn telefoon (waar alle informatie dus blijkbaar word opgeslagen) naar mijn PC te sturen en vandaar uit uploaden naar een website waar dan wat informatie/gegevens staat. Heel omslachtig dus.
Iemand een idee hoe dat sneller kan? Alvast bedankt! :)
 
Misschien een andere usb poort op de drone gebruiken er zitten er namelijk twee

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb beide geprobeerd maar krijg geen verbinding. Toen ik hem voor het eerst probeerde te verbinden kreeg ik wel de melding dat hij de DJI controller aan het instellen was. Maar meer niet.
 
Maar ik krijg m'n drone sowieso al niet verbonden met mijn PC. Dat moet eerst lukken voordat je daarna DJI Assistant (2) opstart, toch?