Nieuweling(etje)...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Matthijs

Member
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
36
Punten
18
Leeftijd
22
Locatie
Zeeland
Hoi!

Mijn ouders hebben me zo'n 16 jaar geleden de naam Matthijs gegeven, en zo heet ik nog steeds...
Misschien dat mensen mij kennen van ander fora of social media, vooral voor fotografie. Ik fotografeer een aantal jaar met veel plezier en genot. Daarvoor gebruik ik een Nikon D800 met diverse lenzen.
Nu wil ik mijzelf een weer 's uitdagen en daarom ga ik morgen een DJI P3S halen. Ik heb daar een aantal vraagjes over, kan ik die hier stellen?

Greetz!
 
Thanks!
Je (goede en duidelijke) review was ik eerder al tegen gekomen. :)

Mijn grootste vraag is eigenlijk waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een drone zoals de P3s? Ik ben volledig onbekend op het gebied van drones...
Zijn er dingen die beschadigd kunnen zijn, of die na verloop van tijd kunnen verslijten?
 
Ehhhm... ja, er zijn wel zaken waar je op moet letten.

- is het landingsgestel intact? Een beschadiging kan duiden op een (te) harde landing, en dan moet je extra op je hoede zijn;
- wat is de conditie van de accu('s)? Hoeveel oplaadcycli hebben deze doorgemaakt? (te bekijken via de DJI Go app);
- werkt de gimbal goed? Schakel de drone in en kantel deze naar alle richtingen, de camera moet recht vooruit blijven wijzen;
- hoe is de conditie van het chassis? Zijn er geen kleine scheurtjes aanwezig? Let vooral goed op de armen nabij de motoren;
- hoe zijn de propellers er aan toe? Bij scheurtjes / rafelige randen is het beter om nieuwe props te bestellen;
- laat de motoren draaien zonder de props te monteren. Klinkt alles goed? Maken alle motoren ongeveer evenveel geluid?
- vergeet niet om de drone werkend gedemonstreerd te krijgen, liefst buiten: blijft de drone netjes hangen bij geen stick-input?
- is er nog een aankoopbon voorhanden?

Daar kom je al een heel eind mee denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs