Nieuwe scam: X Drone HD

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Eerder op dit forum waarschuwde ik voor de DroneX Pro en de Skye drone. In beide gevallen ging het om een Mavic-lookalike drone met uiterst magere prestaties dat met veel bombarie voor veel te veel geld wordt aangeboden via zeer gelikte promotievideo's.

Inmiddels duiken er her en der nieuwe advertenties op voor exact dezelfde drone, deze keer onder de naam X Drone HD. Het is meteen duidelijk dat het om een soortgelijke scam gaat, wederom wordt alles uit de kast getrokken om nietsvermoedende consumenten het geld uit de zak te kloppen. Wie er toch intuint krijgt een voor het geld inferieur product geleverd. Check ook deze reviews op Trustpilot. Bij Google wordt er volop geklaagd over de misleidende advertentie.

Zoals altijd geldt: doe je eigen onderzoek. Als een deal te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk niet waar. De X Drone HD in kwestie (vraagprijs: € 99) is feitelijk de EAchine e58 die je elders voor een paar tientjes kunt kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonY
Misschien heeft de X Drone HD een CE-keurmerk en de EAchine e58 niet. ;)
 
Ik heb die eachine gehad en deze snel aan mijn buurjongen gedoneerd gezien ik er serieus verdrietig van werd. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro
Ik heb die eachine gehad en deze snel aan mijn buurjongen gedoneerd gezien ik er serieus verdrietig van werd. :)

Je gunt je buurjongen ook een verdrietje? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik heb die eachine gehad en deze snel aan mijn buurjongen gedoneerd gezien ik er serieus verdrietig van werd. :)
Ik heb ook een eachine E 58 gewoon uit China paar tientjes ik heb de antenne's aangepast van drone en afstand bediening en de camara vervangen door eachine tx03 5.8 ghz Camara en heb nu een leuke goed vliegende drone met een goed beeld en een bereik van meer dan 350 meter voor nog geen 70euro
 
  • Leuk
Waarderingen: Harkanoid en rcee