Nieuwe regels.

Discussie in 'Algemene discussie' gestart door Robje54, 12 jun 2019.

  1. Robje54

    Robje54 Member

    Lid geworden:
    28 sep 2018
    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    8
    Men praat daar over het gewicht van de drone. Het gewicht is bepalend wat je wel of niet mag.
    Het gewicht waar men het over heeft in de nieuwe regels is dat inclusief de accu of zonder accu?


    Verzonden met mijn Moto G (5S) en de Dronepilots.nl app
     
  2. klaas

    klaas Active Member

    Lid geworden:
    17 dec 2016
    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    56
    Zal zijn met Accu. Die gaat namelijk mee de lucht in. Zal niet voor niets zijn dat er ook bij 900 gram een grens is getrokken.



    Owner Dutch-Droneflights.nl
    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  3. DJIWhite Mavic pro

    Lid geworden:
    12 jan 2019
    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    7
    Helemaal mee eens

    Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
     
  4. PHTB

    PHTB Well-Known Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    308
    Die grens van 900 gram is juist zo funest voor de nieuwe serie Mavic 2, die weegt slechts een paar gram meer en valt daar dus boven.


    Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
     
  5. Eric-Jan

    Eric-Jan Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    965
    Leuk Bevonden:
    314
    Het gaat uiteindelijk om de kinetische energie, dus een combinatie van snelheid en vliegende massa. Is dus inclusief accu.
     
  6. Eric

    Eric Active Member

    Lid geworden:
    25 jul 2017
    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    119
    Ik weet niet of het funest is voor de mavic 2 series
    Ik heb het volgende gelezen:
    Voor het vliegen met drones die meer wegen dan 250 gram moet men verplicht een theoriediploma halen, op basis van een online examen dat bestaat uit 40 vragen over onderwerpen als luchtvaartregelgeving, vliegveiligheid en privacy. Voor drones zwaarder dan 900 gram komen daar nog 30 aanvullende vragen bij, onder andere over meteorologie.

    Dus als het maar 30 vragen meer zijn , is dit nog niet zo’n ramp.
    Een soort gelijke test( wel minder vragen) en certificaat online hebben ze ook in frankrijk.
    Hoop alleen maar dat het online kan en niet dat er een of andere dure cursus ergens gedaan moet worden.


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  7. PHTB

    PHTB Well-Known Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb hier al eens eerder op gereageerd, mij verbaast het, dat DJI, met al zijn kennis, dit niet heeft zien aankomen. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn , de drone net onder de 900 gram te produceren.
    Daarbij bereik je net een wat groter publiek, of is de afzetmarkt in Europa, daar te klein voor ?

    Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
     
  8. Eric

    Eric Active Member

    Lid geworden:
    25 jul 2017
    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    119
    Ze zullen wel n nieuwe batterij maken en /of een nieuwe drone voordat of zodra de regels ingaan en anders de good old platinum weer te voorschijn toveren en de mp2’s gebruiken in landen waar t wel mag. Maar ik denk dat t allemaal wel meevzal vallen , en dat er n online test komt.


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
    peSHIr vindt dit leuk.
  9. klaas

    klaas Active Member

    Lid geworden:
    17 dec 2016
    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    56
    Hoe zit het met huidige ROC-l. Ik heb destijds theorie examen gedaan om met drones tot 4Kg te mogen vliegen. Wordt dat omgezet of mogen we weer opnieuw de cursus gaan doen en is die hele poespas uiteindelijk voor korte duur geweest. ( december 2015)



    Owner Dutch-Droneflights.nl
    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  10. Eric-Jan

    Eric-Jan Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    965
    Leuk Bevonden:
    314
    Dat is nou precies de slag die de nationale overheden in het komende jaar moeten maken door de EU regelgeving nationaal te implementeren.
    Je mag dus sowieso nog een jaar vliegen met dat papiertje en waarschijnlijk daarna ook nog wel.


    In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
     
  11. peSHIr

    peSHIr Active Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    188

Deel Deze Pagina