Nieuwe FW voor DJI Avata 2 en compatibiliteit met oudere goggles en RC

arachnida

New Member
Lid geworden
17 sep 2022
Waarderingsscore
12
Punten
3
Leeftijd
63
Overview
  • Date:2024.05.28
  • DJI Avata 2 Firmware: V01.00.0300
  • DJI Goggles 3 Firmware: V01.00.0200
  • DJI RC Motion 3 Firmware: V01.00.0100
  • DJI FPV Remote Controller 3 Firmware: V01.00.0100
  • DJI Goggles 2 Firmware: V01.10.0000
  • DJI Goggles Integra Firmware: V01.06.0000
  • DJI RC Motion 2 Firmware: V01.08.0000
  • DJI FPV Remote Controller 2 Firmware: V02.00.1000
  • DJI Fly App iOS: V1.13.4
  • DJI Fly App Android: V1.13.4

What's New
  • Added support for use with DJI Goggles Integra.
  • Added support for use with DJI Goggles 2.
  • Added support for use with DJI RC Motion 2 and DJI FPV Remote Controller 2 when used with DJI Goggles Integra and DJI Goggles 2.
  • Added support for recording 4K/100 videos.
  • Added support for RID in some regions.
  • Fixed some known issues.

Notes
  • Restart the aircraft, remote control device, and goggles after the firmware update is complete.
  • Note that the firmware update may reset various flight parameters such as RTH Altitude and Maximum Flight Distance. Before updating, take note of your preferred settings and readjust them after the firmware update is complete.
  • If the update fails, restart the aircraft, remote control device, goggles, and the DJI Fly app or DJI Assistant 2 (Consumer Drone Series), and try again.

Ik kan de update in België echter nog niet uitvoeren! 28/05/24 17:53

Ik zie in NL ook nog geen update? Is dit regio gebonden?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

Ik ook nog niet hoor, ik las op het DJI forum dat er wel meer problemen zijn met de update dus misschien in de EU daarom tegengehouden.

Zojuist binnengehaald. Eerst DJI fly app updaten. Daarna komt firmware update wel door.(Aansluiten bril aan telefoon)

• Leuk
Waarderingen: arachnida
Ik heb ook de update kunnen binnenhalen, er is ergens wel een verschil in versienummer met hierboven wat dus betekent dat er ergens nog een foutje zat. Morgen even testen.

• Leuk
Waarderingen: FJR
DJI Assistant 2 gaf geen update.. en nu opeens kwam iOS ook met de update voor DJI Fly en jawel! Daar is de firmware update voor de drone/goggles etc.!
Mooi, kunnen we van 4K/100fps genieten! :)

Mooi, kunnen we van 4K/100fps genieten! :)
Het lijkt er sterk op dat dit het enige is dat voor mij nut heeft, en dan nog zelden. Ik had gehoopt de FPV RC 2 te kunnen gebruiken i.c.m. de goggles 3, niet dus.

Wel even opletten met de instellingen. Zie dat opname terug schiet naar 1080 ipv 4k waar deze op stond. Zie ook dat ultra wide niet beschikbaar is in 4k 100 fps. Alleen Wide. Instelling om in bril d-log m te kunnen zien tijdens vliegen is best wel goede upgrade.

Thanks for the heads-up! De reset van resolutie had ik ook opgemerkt, de wide/100 fps had ik niet gezien. D-log gebruik ik voorlopig niet, teveel gedoe in post voor vakantiekiekjes maar zal wel zijn nut hebben voor professionele doeleinden zoals immo.