Hallo droneliefhebbers,
Ik zag op de DJI site dat er een nieuwe versie van de DJI assistent 2.V.1.1.0 is geplaatst. (2 maart 2017)
Afgezien van het feit dat er wel heel veel firmware upgrades plaatst worden door DJI, zowel voor de app's als voor de assistent, heb ik dus de nieuwe versie van de Assistent gedownload en geinstalleerd.
Na de Mavic te hebben aangesloten begonnen de problemen. Normaliter moet een upgrade ongeveer 10 minuten duren. Gisteren zat ik dus te wachten totdat de firmware upgrade binnengehaald was, maar het duurde ontzettend lang en uiteindelijk werd de download afgebroken. Ik snap hier dus helemaal niets van, temeer omdat de vorige upgrades altijd goed zijn gegaan. Na het eea te hebben uitgezocht kwam ik erachter dat er stuurprogramma ontbrak. Bij apparaatbeheer stond bij eigenschappen dat het om het stuurprogramma "libusb-win32 devices ging. Blijkbaar is dit mogelijk het probleem waarom via de assistent de firmware upgrade niet lukt. Wat mij wel opviel was dat er tijdens de installatie van de nieuwe versie assistent een paar meldingen te zien waren waren zoals de vraag of ik de software met libusb-win32 wilde installeren. Ook moest ik aanvinken of de software (serie chinese tekens) altijd vertrouwen wilde aanklikken. Had de keuze tussen installeren of niet installeren. Omdat ik ervan uitging dat het software van DJI was heb ik installeren aangeklikt. Ook kwam er een melding of ik software van Fuzhou Rockship Electronics wilden installeren. Dat heb ik niet gedaan. Ik zit nu met het probleem dat ik de firmware via de nieuwe DJI assistant niet kan installeren. Ik weet ook niet of de bestaande software in de Mavic hierdoor mogelijk niet meer goed werkt. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik nu met de handen inmijn zeer geringe haardos zit haha. Is er onder jullie misschien iemand die dit zelfde probleem heeft ondervonden of misschien mij kan vertellen wat ik fout doe of heb gedaan? Vergeet te vermelden dat ik de assistent ook op een andere laptop geprobeerd heb met als resultaat hetzelfde probleem. Hoor graag.
Ik zag op de DJI site dat er een nieuwe versie van de DJI assistent 2.V.1.1.0 is geplaatst. (2 maart 2017)
Afgezien van het feit dat er wel heel veel firmware upgrades plaatst worden door DJI, zowel voor de app's als voor de assistent, heb ik dus de nieuwe versie van de Assistent gedownload en geinstalleerd.
Na de Mavic te hebben aangesloten begonnen de problemen. Normaliter moet een upgrade ongeveer 10 minuten duren. Gisteren zat ik dus te wachten totdat de firmware upgrade binnengehaald was, maar het duurde ontzettend lang en uiteindelijk werd de download afgebroken. Ik snap hier dus helemaal niets van, temeer omdat de vorige upgrades altijd goed zijn gegaan. Na het eea te hebben uitgezocht kwam ik erachter dat er stuurprogramma ontbrak. Bij apparaatbeheer stond bij eigenschappen dat het om het stuurprogramma "libusb-win32 devices ging. Blijkbaar is dit mogelijk het probleem waarom via de assistent de firmware upgrade niet lukt. Wat mij wel opviel was dat er tijdens de installatie van de nieuwe versie assistent een paar meldingen te zien waren waren zoals de vraag of ik de software met libusb-win32 wilde installeren. Ook moest ik aanvinken of de software (serie chinese tekens) altijd vertrouwen wilde aanklikken. Had de keuze tussen installeren of niet installeren. Omdat ik ervan uitging dat het software van DJI was heb ik installeren aangeklikt. Ook kwam er een melding of ik software van Fuzhou Rockship Electronics wilden installeren. Dat heb ik niet gedaan. Ik zit nu met het probleem dat ik de firmware via de nieuwe DJI assistant niet kan installeren. Ik weet ook niet of de bestaande software in de Mavic hierdoor mogelijk niet meer goed werkt. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik nu met de handen inmijn zeer geringe haardos zit haha. Is er onder jullie misschien iemand die dit zelfde probleem heeft ondervonden of misschien mij kan vertellen wat ik fout doe of heb gedaan? Vergeet te vermelden dat ik de assistent ook op een andere laptop geprobeerd heb met als resultaat hetzelfde probleem. Hoor graag.